یزدفردا :کارشناس پلیس فتا ناجا به هموطنان هشدار داد و گفت: مراقب ایمیل هایی با عناوین "شما برنده لاتاری شده اید" و یا "شما برنده خوش شانس این ماه هستید" باشید.

یزدفردا :کارشناس پلیس فتا ناجا به هموطنان هشدار داد و گفت: مراقب ایمیل هایی با عناوین "شما برنده لاتاری شده اید" و یا "شما برنده خوش شانس این ماه هستید"  باشید.

این کارشناس بیان داشت: تعداد ایمیل هایی که به کاربران اینترنت بخصوص دارندگان ایمیل های یاهو و جیمیل با پیغام های بیان شده ارسال می گردد، متاسفانه در حال زیاد شدن می باشد و در این خصوص نیز گزارشات ارسالی به سایت پلیس فتا نشان دهنده این موضوع است، که متاسفانه مردم آگاهی مناسب و کافی نسبت به چنین موضوعاتی را ندارند و اکثر درخواست های ثبت شده مبنی بر ارائه راهنمایی از پلیس فتا می باشد.

برنده شدن در لاتاری‌های خارجی مواردی هستند که ذهن هر کاربر اینترنتی را به خود مشغول کرده و افرادی که تمایل زیاد برای بدست آوردن مال زیاد و آسان را دارند به خود جذب نموده و این کاربران بدنبال بررسی صحت اینگونه موارد می باشند.
هشدار پلیس فتا به کلیه کاربران این است که در هنگام مواجهه با اینگونه موارد مراقب فریب این ایمیل ها باشند و خود را به مخاطره نیاندازند.

برخی از این گونه ایمیل ها اسپم و بسیاری از آنها برای کلاهبرداری به کاربران ارسال می گردد.

در اغلب موارد کاربری که پیغام برنده شدن برایش ارسال شده به سایت مورد اشاره در ایمیل حتی یک بار هم مراجعه نکرده است.

کارشناس پلیس فتا با اشاره به اینکه قوانین موجود در فضای وب و معاملات الکترونیکی بین اللملی بصورت کامل در ایران مورد قبول و اجرا نمی باشند و حتی مواردی که شرکت های ارائه دهنده سرویس های لاتاری دارای رتبه بین اللملی می باشند، نیز اعتبار و ضمانت اجرایی برای انجام تعهداتش در ایران را ندارند.
از این رو پلیس فتا از کلیه کاربران می خواهد تا در صورت مواجه شدن با اینگونه موارد به آنها پاسخ نداده و از ارسال اطلاعات شخصی خود در پاسخ به اینگونه موارد خودداری نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا