یزدفردا:سرهنگ عرفانی رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی بیان داشت: پیرو شکایت فردی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی، ﻤﺄمورین تحقیقات خود را آغاز نمودند.
طی تحقیقات مقدماتی انجام شده از شاکی مشخص گردید که ایشان با خانمی در محیط یکی از سایت‌های اجتماعی آشنا شده و پس از مدتی از طریق تبادل پیام و تماس تلفنی اعتماد شاکی را جلب نموده و با طراحی سناریوی کلاهبردارانه خود عنوان می‌کند که نیاز به پول دارد و شاکی با توجه به اعتماد کامل به شخص مورد نظر پول را از طریق عابر بانک به حساب نامبرده منتقل می‌نماید و متعهد می شود پس از مدتی آن را باز گرداند.
 اما پس از گرفتن پول دیگر جواب پیام‌ها و تلفن شاکی را نمی‌دهد .
کارشناسان پلیس فتا طی بررسی‌های فنی و تخصصی متوجه جعلی بودن عکس مورد نظر شده و نهایتاً مشخص شد که ایشان مردی کلاهبردار است که خود را به عنوان خانم مطرح نموده و حتی در مکالمات تلفنی نیز با صدای زنانه صحبت می‌نموده است. طبق تحقیقات نهایی متهم شناسایی و دستگیر شد.
معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در این خصوص به کاربران صفحات اجتماعی هشدار داد: که هیچ‌گاه به افرادی که از طریق اتاق گفتگو با آنها آشنا می‌شوید اعتماد نکنید، زیرا در این فضا به راحتی می‌توان با چهره‌های دیگر و یا حتی جنسیتی متفاوت باب آشنایی را باز کرد و راهی برای کلاهبرداری و یا حتی اخاذی باز نمود. زیرا در فضای مجازی هویت‌ها می‌توانند واقعی نباشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا