معلوم گردید این افرد با هویت جعلی از چندین دفتر مراجع عظام اقدام به اخذ شهریه نموده اند.

یزدفردا :سرگرد نوروزی رئیس پلیس فتا استان مرکزی بیان داشت: پیرو چندین شکایت مبنی بر  تهدید و اخاذی اینترنتی بلافاصله ﻤﺄمورین اقدامات خود را آغاز نمودند.

وی افزود:طی بررسی‌های اولیه سه متهم شناسایی و مشخص گردید و هر سه این افراد از اتباع کشورهای همسایه بوده و در ایران به تحصیل مشغول می‌باشند.

در بازرسی از منزل ایشان هاردی که حاوی تصاویر مستهجن بود توقیف و مشخص گردید که متهمین برای اخاذی از دیگران این تصاویر را بر روی هارد خود نگهداری می‌نمایند.

در ادامه بر حسب شباهت این پرونده با پرونده‌های دیگر کارشناسان بررسی‌های خود را ادامه داده و معلوم گردید این افرد با هویت جعلی از چندین دفتر مراجع عظام اقدام به اخذ شهریه نموده اند.

متهم اول با توجه به دلایل و مدارک موجود لب به اعتراف گشوده و عنوان داشت با همکاری فرد دیگری اقدام به جعل مدارک نموده است و به جهت نیاز مالی دست به این کار زده و با استفاده از مدارک یکی از دوستانش که هم اکنون در کشور دیگری مشغول به تحصیل است پول ها را برداشت می‌نموده است و از طریق اینترنت به حساب یکی از دوستانش در خارج از ایران ارسال می‌نموده است.

متعاقباً ﻤﺄمورین جهت شناسایی و دستگیری سایر متهمین اقدام و یکی از افراد را حین امحاء مستندات و مدارک از ایمیل خود دستگیر نمودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا