فرمانده پلیس راه استان یزد تذکر داد: در صورت وقوع مجدد حادثه رانندگی در محور مواصلاتی دیهوک- راور، این جاده را تا تصمیم بهینه مسئولان برای بهسازی، مسدود خواهد کرد.

طبس- سیدابوالفضل حقانی: وقوع حادثه رانندگی روز گذشته در محور مرگبار دیهوک- راور بار دیگر جان هموطنانمان را گرفت و خسارات جانی و مالی چشمگیری وارد نمود.

 به گزارش خبرنگار یزدفردا، برخورد یک دستگاه تریلی با کامیون و پژو405 مقارن ساعت 5 بامداد روز گذشته در کیلومتر 190 جاده دیهوک- راور، منجر به کشته شدن 2 راننده خودروهای سنگین و زخمی شدن راننده پژو و سرنشینان تریلی و کامیون شد.

سواری پژو 405 که دقایقی پس از تصادف تریلی سواری کش و کامیون در جاده در حال حرکت بود، بدون توجه به جاده با خودروهای حادثه دیده برخورد کرد و راننده آن مجروح شد.
فرمانده پلیس راه استان یزد علل این حادثه را نصب تابلوهای گمراه کننده و انحراف به چپ کامیون بعلت سردرگمی در تعیین مسیر بواسطه وجود علائم راهنمائی غیرواقعی  نصب شده توسط شرکت پیمانکار بهسازی جاده دیهوک- راور و نیز عدم توجه راننده پژو به جلو بوده که متاسفانه 5 کشته و زخمی برجای گذاشت.

سرهنگ حسینی افزود: این جاده ترانزیتی بدلیل ارتباط کشورهای آسیای میانه با استانهای مختلف کشور از ترافیک سنگین برخوردار است و علیرغم تذکرات بسیار به دستگاههای ذیربط، این محور در وضعیت نامطلوب و باعرض کم قرار دارد.

فرمانده پلیس راه استان یزد تذکر داد: در صورت وقوع مجدد حادثه رانندگی در محور مواصلاتی دیهوک- راور، این جاده را تا تصمیم بهینه مسئولان برای بهسازی، مسدود خواهد کرد.

گفتنی است جاده دیهوک- راور به طول 350 کیلومتر با گذر از دو شهر راور در استان کرمان و دیهوک در استان یزد به خراسان جنوبی متصل می شود.
این جاده که حدود 300 کیلومتر آن در منطقه دیهوک قرار دارد به دلیل عرض کم جاده، یکطرفه بودن، وجود پیچ های خطرناک به خصوص پیچ کلاغ پر، ترافیک بسیار سنگین و عبور کامیونهای بار ترانزیتی مسیر بندر عباس به مشهد و کشور های اسیای میانه از جاده های حادثه خیز در استان یزد است.
از ابتدای سالجاری تاکنون 6 نفر بر اثر حوادث جاده ای در این محور جان خود را از دست داده و 12 نفر هم مجروح شدند و نیز در سه سال گذشته بیش از 90 نفر از مسافران در این مسیر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند.  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا