یزدفردا :سرهنگ خسروی رئیس پلیس فتا استان اصفهان بیان داشت: پیرو شکایت یکی از مدیران دفاتر مسافرتی استان مبنی بر به وجود آمدن اختلال در سیستم اینترنتی رزرواسیون و فروش بلیط این دفتر، ﻤﺄمورین اقدامات خود را آغاز نمودند.

به گزارش یزدفردا به نقل از فتا:در بررسی‌های اولیه مشخصی گردید که فرد یا افرادی با دستکاری سیستم‌های موجود قصد خرابکاری و ایجاد مشکل برای مدیران دفتر را داشته اند.

براساس همین گزارش:طی تحقیقات فنی و تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص گردید  که این افراد به راحتی و با دانستن شماره پورت‌های باز و آگاهی کامل از دستورات برنامه نویسی به سیستم‌های فوق نفوذ کرده اند.

ﻤﺄمورین به طراحان و برنامه نویسان اخراجی شرکت مظنون و نهایتاً طی استعلام‌های انجام گرفته بر اساس  IPهای بدست آمده 2 متهم پرونده که از برنامه نویسان موسسه در ابتدای تاسیس آن بودند شناسایی و طی عملیاتی هر دو نفر دستگیر گردیدند.

معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در این خصوص به مدیران موسسات و شرکت‌ها یاد آور شدند که امور مربوطه به سیستم‌های رایانه‌ای به خصوص اینترنتی خود را به افرادی معتمد سپرده و حتی الامکان پس از تحویل ، رمزهای مربوطه را تغییر دهید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا