یزدفردا :سرهنگ جهانشیری رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان داشت : پیرو شکایت فردی مبنی بر تهدید به انتشار اطلاعات خصوصی ، ﻤﺄمورین بلافاصله اقدامات خود را آغاز نمودند .

بنا بر اظهارات شاکیه، وی عضو یکی از شبکه های اجتماعی می‌باشد و فردی با رمز ورود وی را هک نموده و از طریق آن در حال ایجاد مزاحمت  و اقدامات سوء علیه دیگران می‌باشد و با درج الفاظ رکیک و زشت نسبت به شاکیه ، وی را تهدید با افشای مسائل خصوصی و خانوادگی در اینترنت نموده است.

لذا طی بررسی های فنی و تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان ، نهایتاً دو متهم که از اقوام شاکیه بودند شناسایی و دستگیر شدند.

متهمین پس از رویت شواهد و مدارک موجود به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را از این اقدامات اختلاف خانوادگی عنوان و با توجه به اینکه ID و رمز شاکیه توسط متهمین ایجاد و در اختیار وی قرار داده شده بود و کماکان از رمز اولیه آن استفاده می‌گردید و آنان بدون هیچ مشکلی به صفحه وی دسترسی داشتند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر به کاربرانی که اقدام به ایجاد ایمیل و صفحاتی در شبکه های اجتماعی می‌نمایند یاد آور شد نسبت به نگهداری از رمز ورودی خود دقت بیشتری را مبذول داشته و در صورتیکه این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار دادند سریعاً نسبت به تغییر آنها اقدام نمایند .

وی در ادامه افزود: هک و دسترسی غیر مجاز به ایمیل و صفحات شخصی افراد و دیگر سایت‌ها جرم تلقی شده و بنا بر قانون با این افراد برخوردی قاطع خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا