در پی حادثه رانندگی روز شنبه هفته جاری در نقطه حادثه خیز خسرواباد طبس که منجر به کشته شدن یک همشهری جوان در مقابل دیدگان همسر و فرزندان خردسالش شد، مردم همزمان با مراسم تشعیع پیکر "محمود کاظمی" قصد داشتند جسد وی را به مقابل فرمانداری طبس منتقل کنند و از این طریق اعتراض خود را نسبت به سکوت مسئولان شهرستان در قبال جان مردم اعلام نمایند.

طبس- سرپرستی یزدفردا: در پی حادثه رانندگی روز شنبه هفته جاری در نقطه حادثه خیز خسرواباد طبس که منجر به کشته شدن یک همشهری جوان در مقابل دیدگان همسر و فرزندان خردسالش شد، مردم همزمان با مراسم تشعیع پیکر "محمود کاظمی" قصد داشتند جسد وی را به مقابل فرمانداری طبس منتقل کنند و از این طریق اعتراض خود را نسبت به سکوت مسئولان شهرستان در قبال جان مردم اعلام نمایند.

یکی از اعضای شورای اسلامی روستای خسروآباد طبس با اشاره به اینکه برای رفع نقطه حادثه‌خیز سه‌راهی روستای خسروآباد مکاتبات متعددی با مسئولان مربوطه انجام شده اما هیچ اقدامی از سوی مسئولان صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: گویا مردمی که در سه‌راهی روستای خسروآباد کشته می‌شوند برای مسئولان ارزشی ندارند، مگر مسئولان خدا را قبول ندارند، پس چرا اقدامی نمی‌کنند، ما به عنوان شورای اسلامی روستا دیگر نمی‌توانیم پاسخ‌گوی مردم باشیم.

این عضو شورای اسلامی روستای خسروآباد طبس اظهار داشت: مردم و به ویژه جوانان روستا پس از مشاهده این حادثه، در اقدامی خودجوش قصد بستن جاده طبس - دیهوک را داشتند که معتمدان و بزرگان روستا مانع از انجام این اقدام شدند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این جمعی از جوانان خسروآباد در صبح روز تشییع پیکر آخرین قربانی این نقطه حادثه‌خیز، برای رساندن اعتراض خود به گوش مسئولان، قصد انتقال جنازه به مقابل ساختمان فرمانداری و اداره راه و شهرسازی طبس را داشتند که با تماس تلفنی مسئولان شهرستان به ویژه احمد طالبیان مقدم بخشدار مرکزی طبس و قول پیگیری وی برای رفع این نقطه حادثه‌خیز از این کار نیز صرف‌نظر کردند.

این عضو شورای اسلامی روستای خسروآباد طبس با بیان اینکه به احترام خانواده شهدا و به دلیل اینکه دل در گرو انقلاب و ولایت داریم و نیز برای جلوگیری از سوءبرداشت دشمنان، از تجمع مقابل فرمانداری طبس خودداری کردیم، تصریح کرد: اما از همین جا اعلام می‌کنیم که چنانچه طی 10 روز آینده اقدام عملی برای رفع نقطه حادثه‌خیز سه‌راهی روستای خسروآباد طبس انجام نشود، جاده طبس - دیهوک تا زمان مشخص شدن تکلیف‌مان، به وسیله مردم روستا بسته خواهد شد.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان طبس در این باره به یکی از خبرنگاران گفت: جاده طبس - دیهوک مشکل فنی ندارد، چراکه اگر در سانحه اخیر جاده دارای اشکال بود، کارشناس پلیس راه، جاده را مقصر اعلام می‌کرد.

علی‌اکبر رحیمی ادامه داد: ما نیز خواستار دوبانده شدن تمام جاده‌های حوزه شهرستان طبس هستیم، اما هرکیلومتر دوبانده کردن جاده بالغ بر چهار میلیارد ریال هزینه دارد که براین اساس برای دوبانده کردن دو کیلومتر مسیر جاده مقابل روستای خسروآباد به اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال نیاز است که تأمین چنین اعتباری حتی از توان استان نیز خارج است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان طبس با بیان اینکه در صورت بی‌احتیاطی حتی در جاده دوبانده نیز حادثه وجود خواهد داشت، خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما آسفالت و احیاء جاده قدیم روستای خسروآباد است که در این صورت مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز از سوی فرمانداری طبس تأمین خواهد شد

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا