یزدفردا :رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه فرهنگ سازی استفاده از فضای سایبری عامل پیشگیری از وقوع جرایم می باشد، خبر داد: چشم انداز پلیس فتا در عرصه کنترل جرایم کشف 80 درصدی است.

سردار هادیانفر رئیس پلیس فتا در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به اینکه ابزار فن آوری اطلاعات نقش انکار ناپذیری در رقابت های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، تجارت، اخلاق و دینی در عرصه های ملی و بین المللی ایفا میکند، گفت: اهداف پلیس فتا ناجا حفاظت از اموال، منافع و اسرار ملی و ارتقاء امنیت و حفظ حریم خصوصی افراد در فضای سایبر در حوزه وظایف ناجا می باشد.

وی در ادامه از افزایش 60 درصدی قدرت پلیس در فضای سایبری خبر داد و اظهار داشت: چشم انداز پلیس فتا در عرصه کنترل جرایم کشف 80 درصدی است.

رئیس پلیس فتا در ادامه به علل و عوامل بسیاری در شکل گیری از جرایم از جمله عوامل اقتصادی فرهنگی، مشکلات روحی روانی،تلقین افسردگی، عصبانیت، حسادت، انتقام جویی، حس تنفر، تفریح و سرگرمی، خودکم بینی، حقارت، حس رقابت و کنجکاوی اشاره کرد.

این مقام مسئول در خاتمه از ویژگی های منحصر به فردی که فضای سایبری را از دیگر رسانه ها متمایز می سازد، جهانی بودن آن و شکسته شدن مرزهای جغرافیایی برشمرد، تصریح کرد: ارتقای سطح اطلاعات نسبت به فضای مجازی و اطلاع رسانی در زمینه جرایم سایبری و راه های مقابله با آن، ارتقاء سطح باورهای دینی و اخلاقی خصوصا در بین جوانان و نوجوانان نمونه های پیشگیری از شکل گیری جرایم در فضای مجازی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا