یزدفردا :در دسترس قرار دادن اطلاعات محرمانه کارت‌های بانکی یکی از دلایل بروز کلاهبرداری شد.

سرهنگ شکریان رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اعلام داشت: در پی ثبت شکوائیه ای در دادسرای ویژه جرائم رایانه ای مبنی بر وقوع برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی و ارسال آن به پلیس فتای تهران بزرگ مشخص شد شخصی با قصد انجام مبادله اقتصادی از طریق کارت بانکی پس از مدتی در حالی که در انتظار واریز مبلغی به حساب خود بوده است با تخلیه ی اعتبار حساب خود مواجه می شود.

وی ادامه داد و گفت: با ثبت اظهارات شاکی و با توجه به شکل وقوع از آغاز تا انجام جرم کارشناسان مجرب پلیس فتای تهران بزرگ متوجه شباهت این پرونده با تعدادی از پرونده ها که بصورت موازی در حال بررسی در این پلیس بودند، شدند.

وی بیان کرد: در تمامی پرونده ها شخصی با شاکیان که همگی قصد فروش خودرو از طریق آگهی روزنامه داشتند تماس گرفته و به بهانه‌ی خرید خودرو و واریز ناموفق نیمی از مبلغ خرید که هیچ گاه واریز نمی شد شاکی را بسوی دستگاه عابر بانک کشانده و با ترفندهای ویژه ای به بهانه ی چک کردن حساب بدست خود وی، موفق به تعریف مجدد رمز دوم کارت می شدند.

کارشناسان خبره پلیس فتا پس از انجام عملیات فنی و مهندسی توانستند یکی از متهمین پرونده را دستگیر نمایند. وی در بازجویی اولیه ضمن اعتراف به بزه انتسابی همدستان دیگرش را معرفی نمود و به انجام هشت فقره جرم مشابه اعتراف نمود.

در پایان رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: پس از شناسایی دیگر متهمین پرونده مشخص گردید، همگی جزء تیمی سازمان یافته هستند، که اقدام به کلاهبرداری و سرقت های متعدد اینترنتی به ارزش تقریبی صد و پنجاه میلیون ریال می نمودند.

این مقام به شهروندان هشدار داد و گفت: در هنگام خریدهای اینترنتی تحت هیچ شرایطی اطلاعات محرمانه و شخصی خود نظیر رمز کارت بانکی را در اختیار دیگران قرار ندهید.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا