شرکت امنيتي بدنام بلک واتر امريکا، به منظورآموزش گروه‌هاي مسلح تروريستي عليه دولت سوريه، اردوگاه‌هاي نظامي در منطقه مرزي ترکيه برپا کرده است.
به گزارش پرس تی وی در گزارشي که روزنامه ايدينيک ترکيه منتشر کرده است، عوامل بلک واتر در منطقه مرزي ترکيه فعال و مزدوران اين شرکت از طريق استان حتاي اين کشور در حال نفوذ به سوريه هستند.
نيروهاي امنيتي سوريه در شهر حمص نيز گفته‌اند، سازمان جاسوسي اسرائيل (موساد) و سازمان اطلاعات مرکزي امريکا (سيا) و بلک واتر در ناآرامي‌ها در سوريه دخالت دارند.
گمانه نقش بلک واتر در ناآرامي سوريه پس از آن قوت گرفت که محمد حسنين هيکل متفکر و نويسنده مصري فاش ساخت، اين شرکت بيش از ۶ هزار مزدور را در داخل و خارج سوريه عليه دولت دمشق فعال کرده است.
حسنين هيکل همچنين هدف از فعاليت بلک واتر در داخل سوريه و امتداد مرزهاي اين کشور را خريد وقت براي اسرائيل و تبديل مناقشه اعراب و اسرائيل به درگيري فرقه‌اي ميان مسلمانان شيعه و سني دانست.
سليم حربه، کارشناس مسايل راه‌بردي سوريه نيز از تاسيس يک مرکز ضد دمشق در قطر براي هم‌نشيني عوامل اطلاعاتي امريکا، فرانسه، قطر و اسرائيل و همچنين اعضاي بلک واتر و مخالفان سوري خبر داده است.
تسليحات پيشرفته مورد استفاده شورشيان مسلح در سوريه، حضور مزدوران خارجي در ميان شورشيان و انتشار اسنادي درباره دخالت بلک واتر در بحران در سوريه، تائيد مي‌کند که اين شرکت به اصطلاح امنيتي براي کمک به امريکا در براندازي دولت بشار اسد و در ابعادي وسيع‌تر براي محافظت از منافع امريکا و اسرائيل در منطقه در تلاش است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا