یزدفردا :سرهنگ یلی از دستگیری عوامل هتک حیثیت و انتشار اکاذیب علیه خانمی بجنوردی در فضای مجازی خبر داد.
 رییس پلیس فتا خراسان شمالی ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: پیرو شکایت خانمی مبنی بر اینکه فرد یا افرادی اقدام به بارگذاری و انتشار عکس های شخصی، شماره تلفن همراه و جملات توهین آمیز غیراخلاقی در یکی از سایت های مستهجن نموده است ، مامورین سریعاً اقدامات خود را آغاز نمودند.
سرهنگ یلی افزود: در تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص گردید که شاکیه به اتفاق دختر دایی هایش در جشنی شرکت نموده و از مراسم عکس تهیه کرده اند که عکس های منتشر شده در فضای مجازی همان عکس ها می باشد.
 سرهنگ یلی ادامه داد: طی بررسی های فنی و اطلاعاتی و با هماهنگی مقام قضایی مضنون ( دختر دایی شاکیه ) به این پلیس دلالت داده شد که نامبرده در تحقیقات پلیس بدواً منکر هرگونه بزهی شد که نهایتاً با ارائه مدارک و ادله دیجیتال اخذ شده از سیستم و گوشی همراهش، ناچار لب به اعتراف گشود و از یک ارتباط دوستانه با پسری و انتقال اطلاعات و عکس های درج شده در سایت از طریق ایمیل به وی جهت اقدامی تلافی جویانه بر علیه شاکیه خبر داد.
این مقام انتظامی اضافه کرد: در ادامه رسیدگی به پرونده شاکی با اقدامات اطلاعاتی و اخذ نیابت قضایی منزل متهم بعدی مورد بازرسی قرار گرفته و نامبرده دستگیر و به پلیس فتا دلالت داده شد. وی در بازجویی اولیه منکر هرگونه رابطه ای با متهمه نموده که در ادامه با مواجه شدن با ادله پلیس ، بزه انتسابی را پذیرفت و اظهار نمود متهمه از طریق ایمیل اطلاعات و عکس های شاکیه را برایم ارسال نموده و خواست تا از طریق فضای مجازی وی را مورد اذیت قرار دهم.در انتها هر دو متهم جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شده که نهایتاً هر دو روانه زندان شدند.
سرهنگ یلی به کاربران هشدار داد: به هیچ عنوان اطلاعات شخصی اعم از تصاویر و فیلم های خانوادگی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و در صورت عضویت در شبکه های اجتماعی نسبت به تنظیم محرمانگی آن دقت لازم را بعمل آورید.
وی در پایان یادآور شد: نشر آکاذیب علیه دیگران و انتشار اطلاعات شخصی افراد بدون اطلاع آنها به قصد ضرر رساندن به افراد در فضای مجازی جرم تلقی شده و پلیس فتا با عاملان آن برخوردی قانونی و قاطع خواهند داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا