یزدفردا:زوج تبهکار که در میهمانی شبانه پول، طلا و آلبوم خانوادگی صاحبخانه را سرقت کرده بودند در جریان تحقیقات ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

چندی قبل مردی با مراجعه به کلانتری جنت آباد با طرح شکایتی گفت : پس از مهمانی شب گذشته در منزلش متوجه شده که تعدادی از وسایل شخصی، وجه نقد و طلا و جواهرات به سرقت رفته است و در این خصوص به مهمان هایش که اقوام وی بودند، مشکوک است.

با توجه به حساسیت موضوع لیست افراد حاضر در مهمانی از شاکی دریافت و ماموران تجسس این کلانتری برای بررسی موضوع اقدام به تحقیقات نامحسوس در این زمینه کرده و افرادی را که در این مدت اقدامات بی سابقه همچون خرید و فروش طلا و جواهر و یا وصول چک کردند را تحت نظر قرار دادند.

در ادامه هر یک از مظنون ها به کلانتری دعوت شده و از آنها در خصوص وقایع شب مهمانی سوالاتی مطرح شد که با توجه به پاسخ های ضد و نقیض دو تن از حاضران در مهمانی ظن ماموران به آنها که یک زوج بودند، بیشتر از بقیه شد که به طور نامحسوس هر دو زیر نظر گرفته شدند.

تحقیقات ادامه داشت تا اینکه در یکی از این تعقیب و مراقبت ها ماموران دریافتند که این زوج مظنون پس از چند روز به تعدادی جواهر فروشی در همان محدوده مراجعه کرده و سعی کرده اند که مقادیری طلا و جواهر را به فروش برسانند اما از آنجا که فاکتور خرید نداشته اند، هیچیک از طلا فروشی ها قبول نکرده اند.

با توجه به اینکه امکان داشت طلا ها همان اموال مسروقه باشد بلافاصله نتیجه به مقام قضایی ارجاع شده و با شکایت مالباخته ،حکم بازرسی از این زوج و منزل شان صادر شد که بلافاصله ماموران با در دست داشتن حکم قضایی و تفهیم متهمان منزل آنها را تحت بازرسی قرار دادند.

در بازرسی از منزل این زوج که "حشمت" و "معصومه" نام داشتند مقداری طلا و جواهر به ارزش 10 میلیون تومان، یک میلیون تومان وجه نقد، یک دسته چک، چهار دستگاه تلفن همراه و آلبوم عکس های خانوادگی مالباخته کشف و ضبط شد که متهمان برای پیدا شدن آن در منزل خود هیچ توجیه و توضیحی نداشتند.

با هماهنگی انجام شده هر دو متهم به کلانتری منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفتند که طی آن هر دو به جرم خود مبنی بر سرقت اموال اعتراف کرده و عنوان داشتند که با استفاده از غفلت صاحب خانه در شب مهمانی اقدام به سرقت کرده اند و گمان نمی کردند که در میان این همه مهمان و حاضران در محل پلیس بتواند آنها را شناسایی و بازداشت کند.

سرهنگ خانچرلی- رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ- با اعلام این خبر گفت: هر دو متهم پس از اعتراف و تکمیل پرونده به دادسرا معرفی شدند و اموال مسروقه بدون کم و کاست به مالباخته بازگردانده شد.
 مهر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا