از صبح امروز در سراسر کشور


طرح برخورد با بدحجابی آغاز شد

 

 يزدفردا : طرح برخورد با بدحجابی از صبح امروز شنبه اول اردیبهشت ماه 86 طبق اعلام قبلی ، توسط نیروی انتظامی در سه مرحله ارشادی، انتظامی و قضایی در سراسر کشور آغاز شد.

پدیده بدحجابی این روزها برای خیلی ها معضل شده حتی برای آنهایی که به حجاب و پوشش اعتقادی ندارند هم از پدیده بدحجابی اظهار نارضایتی می کنند.
امااینکه چطور و چگونه با پدیده بدحجابی باید مقابله کرد مسأله ای است که همه افراد از کمیسیون فرهنگی مجلس گرفته تا اساتید و علمای دانشگاه در پی آن هستند که به نحوی طریقه مبارزه با پدیده بدحجابی را پیدا کنند. اما واقعاً چه ارگان یا سازمانی مسوولیت مبارزه با پدیده بدحجابی را دارد؟
بعضی ها سازمان های فرهنگی را مقصر ظهور این پدیده دانسته و مبارزه با بدحجابی را از وظایف این سازمان می دانند، بعضی ها صنوف اقتصادی( امور مربوط به عرضه پوشاک ) را عامل گسترش پدیده بدحجابی در جامعه می دانند و بعضی ها هم که دستشان به جایی بند نیست، نیروی انتظامی و پلیس را که حافظ امنیت و آرامش اجتماعی است را مسوول مبارزه با این پدیده می دانند.
به راستی کدامیک از این گروه ها مسوول برخورد و جلوگیری از ظهور بدحجابی و آثار و پیامد های آن است؟
حسین رزمیان مقدم عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با ایسکانیوز، با اشاره به افزایش پدیده بدحجابی در جامعه گفت: مسوولین فرهنگی در راس جلوگیری از معضل بدحجابی قرار دارند.
وی افزود: رسانه ها نقش موثری در افزایش پدیده بدحجابی در جامعه را دارد اما متاسفانه رسانه ها آن طور که باید نتوانستند ضرورت حفظ حجاب و پوشش را برای مردم تبیین کنند.
یکی دیگر از نمایندگان مجلس هم با بیان اینکه پوشش اسلامی در جامعه ما یک قانون تلقی می شود، می گوید: حجاب به عنوان یکی از اصول قانون است و با هر کس که خاطی قانون است، باید برخورد شود اما در راستای مبارزه با بدحجابی که ریشه در مسابل فرهنگی و مذهبی دارد، باید با آگاهی و ملایمت برخورد شود.
ستار هدایت خواه در خصوص برخورد با پدیده بدحجابی توسط پلیس گفت: پلیس به عنوان مجری قانون باید با افرادی که قوانین را رعایت نمی کنند وموجب سلب آسایش مردم می شوند برخورد نماید.
این نماینده مجلس برخورد مستمر پلیس در این خصوص را خواستار شد و افزود: برخورد مقطعی پلیس در برخورد با پدیده بدحجابی موثر نیست.
سید احمد خاتمی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در خصوص طرح اجرای برخورد پلیس با بدحجابی گفت: پلیس در اجرای برخورد با بدحجابی باید عطوفت و قاطعیت داشته باشد .
در این رابطه موارد زیر را مورد توجه قرار داد:
1-مساله مبارزه با تهاجم فرهنگی که بخشی از آن مبارزه با بدحجابی است یک پروژه عملیاتی است. این پروژه آنگاه به نتیجه می رسد که همه آنهایی که در این عرصه فعالیت دارند به وظیفه خود عمل کنند در این راستا باید مجلس شورای اسلامی با وضع قانون های کارگشا، قوه قضاییه، با قاطعیت صدا و سیما و مطبوعات با فعالیت های فرهنگی در این زمینه کاری کنند که این پروژه به سرانجام برسد.
2-مسوولان نیروی انتظامی باید پیش از آغاز این پروژه هماهنگی لازم را انجام دهند تا مبادا این حرکت حرکتی مقطعی باشد زیرا در این صورت هنجار شکنان بررفتارهای خود خواهند افزود، متاسفانه این تجربه تلخ در برخی از سالهای گذشته صورت گرفته است و تاثیر منفی زیادی برای جامعه داشته است.
3-از نیروی انتظامی که بر آن است تا وارد این حرکت مقدس شود تقاضا می کنیم که دو چیز را در هم آمیزد: نخست مهر و عطوفت و دوم قاطعیت. از همه نیروهای دلسوز جامعه نیز توقع می رود که به این تلاش مقدس و قانونی کمک کنند و از همه نیروهای انتظامی هم انتظار است که تحت تاثیر قرار نگیرند.
فرمانده نیروی انتظامی کشور در خصوص طرح ارتقای امنیت اجتماعی که از اول اردیبهشت ماه جاری اجرا می شود گفت: طرح امنیت اجتماعی در پی کاهش جرم های وحشت آفرین و مسایلی که روان جامعه را دچار مشکل می کند اجرا می شود.
سردار اسماعیل احمدی مقدم در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مسایلی که باعث سلب آسایش و امنیت اخلاقی در جامعه می شود موضوع بدحجابی است.
سردار رادان فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در خصوص مصادیق بدحجابی در جامعه گفت: با افرادی که از مانتوهای تنگ و کوتاه، شلوارهای کوتاه استفاده نمایند و همچنین استفاده از شالهایی که موجب بیرون بودن موهای خانمها می شود برخورد خواهد شد.
عفت شریعتی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در خصوص برخورد نیروی انتظامی با پدیده بدحجابی گفت: ما از برخورد پلیس با بدحجابی دفاع کرده و معتقدیم پلیس باید با این پدیده به طور مستمر مبارزه کند.
سید حسن عباسی یکی دیگر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس که موافق با مبارزه با بدحجابی است گفت: نیروی انتظامی باید در برخورد با پدیده بدحجابی هوشمندانه و به دور از خشونت عمل کند.
فاطمه آجرلو نماینده مجلس شورای اسلامی نیز اقدام پلیس را با پدیده بدحجابی لازم اما کافی ندانست چرا که مسوولین فرهنگی باید عزم خود را جزم کرده و با پدیده بدحجابی مبارزه کنند چون اساسا این معضل ریشه در فقر فرهنگی دارد

يزدفردا-ايسكا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا