یزدفردا :هفته قبل وزارت کشور سعودی از شناسایی و انهدام 2 باند تروریستی خبر داد که 2 شهروند عربستانی آنها را اداره می کردند؛ این دو شهروند دستگیر شده و تعقیب 6 یمنی عضو این گروهک ها ادامه دارد.
به گزارش  العالم، "مجتهد" که برخی از عربستانی ها به دلیل دقیق بودن افشاگری‌هایش او را یکی از وابستگان و یا اعضای خاندان سعودی می دانند، انهدام باندهای تروریستی در عربستان را دروغی از سوی این خاندان توصیف کرد.

هفته قبل وزارت کشور سعودی از شناسایی و انهدام 2 باند تروریستی خبر داد که 2 شهروند عربستانی آنها را اداره می کردند؛ این دو شهروند دستگیر شده و تعقیب 6 یمنی عضو این گروهک ها ادامه دارد.

پس از آن مطالب بسیاری در مطبوعات عربستانی منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از دستگیر شدگان مؤذن مسجد "الخلیل ابراهیم" است. در ادامه برای هیجان انگیزکردن این داستان ادعا شد که یکی از دستان این مؤذن هنگام ساخت مواد انفجاری شیمیایی، آسیب دیده است .. مطبوعات به نقل از وزارت کشور سعودی تأکید کردند که این دو بازداشت شده به جرم خود اعتراف کرده اند.

اما پس از مدتی "مجتهد" به افتضاحی در داستان وزارت کشور سعودی اشاره کرده که به هیچ وجه امکان سرپوش گذاشتن بر آن وجود ندارد.

مشکل از آنجا آغاز شد که افسر مسئول، پرونده را به خوبی مطالعه نکرده و داستان ضعیفی را در خصوص مؤذن مسجد به رسانه ها ارایه کرد.

"احمد خالد احمد الدویش" (21 ساله) مؤذن مسجد در پرونده مذکور، 2 سال قبل دست چپش بر اثر آتش گرفتن کپسول گاز، سوخت و به بیمارستان منتقل شد .. وی در این حادثه چند انگشت خود را از دست داد.

مجتهد تأکید کرد: احمد الدویش در 15/11/1431 به بیمارستان منتقل شد و طبق مقررات، پلیس صورتجلسه ای درباره این حادثه تهیه کرد و الدویش حدود 2 ماه در بیمارستان باقی ماند.

این فعال عربستانی خاطرنشان کرد: اما احمد الدویش داستان دیگری دارد؛ پدر و 15 تن از نزدیکان وی 9 سال قبل بازداشت شده اند و کاملا طبیعی است که الدویش یکی از فعالان موضوع بازداشت شدگان در عربستان باشد .. به همین دلیل با افزایش فعالیت خانواده بازداشت شدگان، احمد الدویش در چند تجمع شرکت کرد که در اوایل ماه رمضان بازداشت و پس از مدتی آزاد شد.

پدر احمد الدویش یکی از تحصن کنندگان در زندان "الحائر" است که به دلیل اقدامات سرکوبگرانه نیروهای ویژه آسیب هایی به وی وارد شد، وزارت کشور نیز تصمیم گرفت تا اعضای خانواده او را بترساند تا درباره جراحتهای پدرشان اعتراض نکنند.

در اینجا یکی از افسرانی که متوجه شده بود انگشت های احمد الدویش آسیب دیده اند، بدون مراجعه به پرونده وی، داستان جدیدی ساخت که متناسب با روش های وزارت کشور سعودی است .. الدویش در بیستم ماه رمضان بازداشت و داستان گروهک تروریستی درباره او منتشر شد.

مجتهد تأکید کرد: اما پس از انتشار این داستان، معاون وزیر کشور سعودی دریافت که افسر نادان او را گرفتار رسوایی جدیدی کرده است؛ چرا که پرونده های پزشکی در اختیار وزارت کشور نیست .. محمد بن نایف دریافت که بر اساس گزارش های پزشکی این شهروند عربستانی طی 2 سال به دلیل نیاز به درمان به بیمارستان مراجعه کرده است .. این گزارش های پزشکی در بیمارستان دسترس بوده و قابل پنهان کردن نیست.

مجتهد وعده داد که به زودی خبرهای بیشتری را در این زمینه منتشر کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا