یزدفردا:معاون توسعه سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به برخی از نگرانی‌ها مبنی بر قطع شدن اینترنت پس از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، گفت: راه اندازی این شبکه قطع شدن اینترنت را به همراه ندارد بلکه فعالیت های آن را کیفی تر نیز می سد.
علی‌ اصغر انصاری با اشاره به اینکه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات زیرساخت مناسب برای گردش اطلاعات درکشور را بوجود می‌آورد گفت: راه‌اندازی این شبکه نه تنها اتصال به اینترنت را قطع نمی‌کند بلکه آن را کیفی‌تر نیز می‌نماید.
انصاری در حاشیه برگزاری میزگرد شبکه ملی اطلاعات در غرفه پلیس فتا ضمن گفتگو با خبرنگار ما در ششمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، با اشاره به فعالیت‌های مختلف در خصوص زیرساخت‌های نرم افزاری پایه و سیستم عامل‌ها اظهار داشت: ما سیستم عامل سمت سرور، تحت عنوان سیستم عامل "زمین" را تهیه کرده‌ایم و در حال توسعه آن و درصدد جایگزین کردن این سیستم عامل هستیم.
معاون توسعه سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه هم اکنون فعالیت‌ها بر روی ساخت پایگاه داده بومی می‌باشد، عنوان داشت: این پروژه جزء پروژ‌های ملی است که در شبکه ملی اطلاعات استفاده می‌شود؛ ما تلاش داریم تا برای شبکه ملی اطلاعات از تمام محصولات سخت‌افزاری و بومی‌ شده استفاده کنیم.
انصاری با اشاره به اینکه ما تا حدی در حال حاضر از شبکه ملی اطلاعات استفاده می‌کنیم ،گفت: تنها لازم است همبندی‌ها در این زمینه اصلاح شود، تا پایان برنامه پنجم توسعه به یک سری از اهداف کمی و کیفی که در قانون به ما حکم شده برسیم .
وی در پایان خاطرنشان کرد: بخش عمومی شبکه ملی اطلاعات به اینترنت متصل است و کاربران نگران قطع شدن اینترنت پس از راه اندازی این شبکه  نباشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا