مدیر مرکز کاشف بانک مرکزی با اشاره به تعامل پلیس فتا با شبکه بانکی کشور بخصوص بانک مرکزی گفت: مرکز کاشف به عنوان مرکز امداد رایانه‌ای در شبکه بانکی کشور مطرح شده که وظیفه آن مدیریت و رسیدگی به رخ دادهای امنیتی بانکی می باشد .
 علیرضا کیان پور مدیر مرکز کاشف بانک مرکزی ضمن حضور در غرفه پلیس فتا در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در خصوص نحوه تعامل این مرکز با پلیس فتا گفت: در صورت بروز رخدادهای امنیتی این مرکز تا پیش از تاثیر فراگیر رخداد امنیتی در بانک‌های دیگر و متضرر شدن مردم، به پلیس فتا اطلاع داده و در این صورت این پلیس وارد عمل می‌شود.
این مقام مسوول ادامه داد : در برخی از موارد پلیس فتا برای پیگیری برخی از تراکنش‌های بانکی ، موارد را به این مرکز ارجاع می دهد و مرکز کاشف این مورد را پیگیری می کند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو میلیون pos و 28 هزار دستگاه خودپرداز در سطح کشور وجود دارد که نسبت به جمعیت کشور بسیار اندک است، اظهار داشت: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به جایی برسیم که 80 درصد تراکنش های بانکی به صورت الکترونیکی باشد که البته تامین امنیت این وضعیت بسیار حائز اهمیت است. در این راستا همکاری این مرکز با نهادهای امنیتی و نظارتی مهم‌تر و بیش تر می شود .
وی در خصوص گزارش حملات بانکی در چند ماهه اخیر تصریح کرد: اخیرا در خصوص حملات فیشینگ که شایعه شده بود تعامل و همکاری تاثیر گذاری با پلیس فتا صورت گرفت.
مدیر مرکز کاشف بانک مرکزی در خاتمه بیان داشت : اولین تعامل مرکز کاشف به نمایندگی از بانک مرکزی با پلیس فتا به حدود یک سال گذشته بر می گردد و در این مدت حملاتی که از طریق فیشینگ و حملاتی که به شبکه POS رخ داده بود، آغاز شده است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا