مهندس مهدی حق وردی، علت ورود بازی های غیر مجاز به بازار مصرف را عدم وجود کارشناسی های دقیق دانست و گفت: در حال حاضر بازی‌های ممنوعه به انگیزه‌های مختلف از جمله تسامح و تساهل و یا حتی تعمد به راحتی در بازار، برای سنین مختلف به فروش می‌رسد.
 مهندس مهدی حق‌وردی، در حاشیه حضور در غرفه پلیس فتا در ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال در گفتگو با خبرنگار این پلیس، با اشاره به اینکه یکی از اقدامات برجسته پلیس فتا آگاهی بخشی در زمینه تهدیدات و خطرات فضای مجازی است ،گفت: فعالیت‌های آموزش دهنده پلیس فتا اگر به صورت نشست‌هایی در سطح مدارس ،استان‌ها و شهرها گسترش یابد ضریب نفوذ امنیت در فضای اینترنت نیز افزایش می یابد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آموزش‌هایی در خصوص معضلاتی که در فضای سایبر داده شده است، اظهار داشت: اما متأسفانه در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و میزان خطرات ناشی از آن برای کودکان و نوجوانان آموزش‌ها بسیار اندک و در برخی از موارد صفر است.
این کارشناس بازی‌های رایانه‌ای اظهار داشت : برخی از شرکت‌ها بی توجه به نوع و اهداف بازی اقدام به دوبله و پخش برخی بازی ها در بازار می‌کنند.
حق وردی در ادامه با اشاره به اینکه پلیس فتا با قدرت و تسلط در حوزه فضای مجازی وارد شده است، گفت: امیدوارم پلیس فتا بتواند در حوزه بازی‌های رایانه‌ای نیز با همین قدرت وارد شود.
وی با اشاره به اینکه ما در خصوص وضعیت دیگر رسانه‌ها از جمله سینما و تاثیرات آن بسیار حساس هستیم ،تصریح کرد: متاسفانه در حوزه بازی‌های رایانه‌ای این حساسیت وجود ندارد و ما به عنوان یک سرگرمی به آن نگاه می‌کنیم .
وی به رده بندی سنی بازی‌ها در ایران توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بازی‌های ممنوعه نیز به انگیزه‌های مختلف از جمله تسامح و تساهل و یا حتی تعمد به راحتی در بازار برای سنین مختلف به فروش می‌رسد.
حق‌وری با اشاره به اینکه مسئولان باید توجه بیشتری به حوزه بازی‌های رایانه‌ای داشته باشند ،عنوان داشت: ایران در حوزه ساخت بازی‌های رایانه‌ای در چند سال اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است اما مهم‌.ترین معضل بازی سازان ایرانی عدم حمایت‌های مادی و معنوی از این افراد است تا بتوانند از لحاظ کیفیت و کمیت با بازی‌های خارجی رقابت کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا