رییس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به سوءاستفاده افراد سودجو از پهنای باند دانشگاه‌ها اظهار داشت: مدیران موسسات و دانشگاه‌ها باید برای تمام استفاده کنندگان پهنای باند مدیران موسسات و دانشگاه ها باید برای تمام استفاده کنندگان پهنای باند کلمه کاربری(user name) و گذرواژه(password )خاص تعریف کنند تا در صورت ارتکاب بزه بتوان مجرم را رهگیری کرد.خاص تعریف کنند تا در صورت ارتکاب بزه بتوان مجرم را رهگیری کرد.
 سرهنگ محمد حسن شکریان در حاشیه بازدید از غرفه پلیس فتا در ششمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال  با اشاره به اینکه زیرساخت‌های فضای مجازی و در دسترس قرار دادن آن برای تمام کاربران در کشور  دارای مشکل است، گفت: از آنجایی که پهنای باند و امکانات اینترنتی توزیع شده دارای ساماندهی مناسبی نیستند و در عین حال کافی‌نت ها نیز رشد چشمگیری داشتند در بررسی‌ها برخی مشکلات و سرقت‌هایی که از مردم از طریق کافی‌نت‌ها صورت می گیرد.
وی اظهار داشت: پلیس فتای تهران بزرگ سعی کرد با اجرای طرح هایی در این خصوص امنیت استفاده از خدمات کافی‌نت‌ها را برای کاربران افزایش دهد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین چالش‌های پیش رو استفاده غیر مجاز از پهنای باند سازمان‌های آموزشی، شرکت‌های خصوصی و دولتی و دانشگاه‌ها است ،اظهار داشت: باید مسئولان این سازمان‌ها و نهادها مدیریت بیش تری در استفاده از بستر اینترنت داشته باشند تا وقوع جرم در این حوزه کاهش یابد .
شکریان گفت: مدیران موسسات و دانشگاه ها باید برای تمام استفاده کنندگان پهنای باند کلمه کاربری(user name) و گذرواژه(password ) خاص تعریف کنند تا در صورت ارتکاب بزه بتوان مجرم را رهگیری کرد.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ تصریح کرد: ما در این راستا مدیران انفورماتیک این سازمان‌ها و دانشگاه‌ها را توجیح کرده‌ایم، یکی از شاخصه‌های پلیس فتا تهران بزرگ این است که این موضوع را در تهران به طور کامل به انجام برساند که پس از آن در کشور نیز گسترش پیدا کند.
وی در پایان بیان کرد: عمده مشکلات کاربران عدم رعایت مسائل کنترلی و امنیتی توسط خانواده‌ها است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا