توسعه کمی و کیفی رشته های تحصیلات تکمیلی و افزایش فعالیتهای های پژوهشی از اولویتهای واحد یزد است که انشاء ا... با تلاش مجموعه دانشگاه به آن خواهیم رسید.

دکتر رامین عبقری رئیس تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این خبر گفت : دیدگاه و نگرش دانشگاه در توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی به منظور نیاز جامعه امروزی ، نظام آموزش کشور و علاقه مندان و دانشجویان به ادامه تحصیل است.

وی افزود : از اولویتهای این واحد دانشگاهی خصوصاً در حوزه معاونت پژوهش و فناوری واحد ، جهت دهی موضوع پایان نامه های دانشجویان کارشناسی ارشد با هدف موضوعات تحقیقاتی و پژو هشی و تشویق و ترغیب استادان در این امر مهم به منظور رفع نیازهای کشوراست.

این عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد : هر ساله چندین رشته و گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به مجموع رشته های موجود در تحصیلات تکمیلی اضافه شده است بطوری که اکنون رشته های کارشناسی ارشد واحد یزد به 33 رشته رسیده و با افزایش رشته های جدید در مقطع دکتری و ارشد تعداد دانشجویان این دانشگاه در این مقطع به بیش از 1700 نفر افزایش یافته است.

دکتر عبقری با اشاره به این مطلب که واحد یزد از سال 1371 با پذیرش دانشجو در رشته های شیمی آلی و تکنولوژی نساجی در عرصه تحصیلات تکمیلی گام نهاده است ، تقویت و توسعه تحصیلات تکمیلی را از اولویتهای سند جامع آموزش واحد یزد عنوان کرد و افزود : راز ماندگاری و دوام هر واحد دانشگاهی در فضای رقابتی ، مقاطع تحصیلی و ایجاد رشته های همگون و مورد نیاز جامعه است .

وی حرکت به سمت توسعه پایدار و رسیدن به شاخص علمی و پژوهشی را از مهمترین اهداف این دانشگاه در این برهه زمانی خواند و ایجاد انگیزه ، به روز بودن معلومات اساتید ، استراتژدی هدف و پشتکار را از مهمترین راهکارهایی برشمرد که در این راه هستند که باید مد نظر قرار گیرد

وی اظهار نمود : تحصیلات تکمیلی با توجه به نگاه عمیقتر به مسائل تحقیقاتی رکن اساسی را خواهد داشت که در این واحد دانشگاهی توجه خاصی به آن صورت پذیرفته است.

دکتر عبقری خاطر نشان کرد : در تحصیلات تکمیلی با تشکیل شوراهای آموزشی مسائل مختلف دانشجویی و رویکردهای تحقیقاتی مرتباً مورد بازبینی قرار میگیرد که از مهمترین آنها برگزاری بیش از چندین دفاع در مقطع دکتری و شیمی آلی با داشتن بیش از 150 مقاله ISI که موجبات تحسین اساتید برتر کشوری را داشته است ، برگزاری جلسات دفاعیه با حضور اساتید نخبه کشوری ، برنامه ریزی آموزشی برای تأسیس رشته ای جدید کارشناسی ارشد و دکتری ، رویکردهای تحقیقاتی و جذب اساتید تمام وقت و برنامه ریزی بیشتر برای استفاده از استادان تمام وقت داخلی و ... می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا