براساس یافته‌های ما رد پای سرویس جاسوسی اسرائیل موساد در این پرونده به چشم می‌خورد و این در حالی است که احمد رضایی در چندین مورد و در چند مورد قبل از این حادثه درخواست ملاقات با برخی از مقامات ایرانی را داشت تا بتواند اطلاعات خود را به آنها انتقال دهد

یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند .

بازپرس ویژه قتل:

فرزند محسن رضایی به قتل رسیده است/ مدارک تعمدی از بین رفته است

 

بازپرس ویژه قتل تهران گفت: اصل بر وقوع قتل احمد رضایی است مگر آنکه در ادامه تحقیقات شواهدی خلاف این ادعا به دست آید.

بازپرس ویژه قتل تهران در گفت و گو با خبرنگار قضایی فارس، در سالروز قتل احمد رضایی با اعلام این مطلب افزود: در آبان ماه سال گذشته اطلاع داده شده که فرزند محسن رضایی به نام احمد رضایی به قتل رسیده و جسد وی از کشور امارات به ایران باز گردانده شده است.

 

وی افزود: به محض اعلام این خبر دستورات لازم برای انجام تحقیقات و همچنین آزمایش‌های لازم صادر شد و محل سکونت این فرد در شهر دوبی مورد بررسی قرار گرفت.

 

وی گفت: اولین نکته مربوط به تغییر محل سکونت ایشان بود که در تحقیقات مشخص شد مقتول از دو ماه قبل و به توصیه برخی از دوستانش مبنی بر امنیت بالای هتل گلوریا به این محل نقل مکان کرده است.

 

این مسئول قضایی گفت: احمد رضایی بر اساس عادت، هر روز با دوستان و اقوام خود تماس تلفنی داشته اما به یک باره 3 روز این تماس‌ها قطع می‌شود که همین امر سبب کشف جسد وی در مشخص شدن موضوع قتل این فرد شد.

 

بازپرس ویژه قتل تهران با اشاره به این مطلب که در پرونده‌های این‌چنینی اصل بر وقوع قتل است گفت: تمام تحقیقات انجام می‌شود تا اینکه در نهایت یا این فرضیه تایید شود یا به دست آوردن اسناد و مدارک لازم موضوع قتل منتفی شود.

 

وی گفت: جسد احمد رضایی در کف سوئیت به صورت درازکش پیدا شده و این در حالی است که جسد در نزدیکی در ورودی قرار داشت.

 

بازپرس پرونده قتل احمد رضایی افزود: متاسفانه پلیس امارات جسد احمد رضایی را بدون محتویات داخلی شامل امعا و احشا تحویل داده که این امر، کار نمونه‌برداری را غیر ممکن کرده است.

 

وی گفت: در کف دست راست احمد رضایی آثار یک مارک الکتریکی ناشی از برخورد شوکر وجود دارد و این در حالی است که روی ساعد دست راست وی نیز تعداد بریدگی دیده می‌شود اما به هیچ عنوان شوکر و چاقویی که با آن بریدگی‌ها ایجاد شد در سوئیت کشف نشده است.

 

بازپرس این پرونده تاکید کرد: دلایل موجود و همچنین عدم ارائه اموال شخصی مقتول توسط پلیس کشور امارات کار را برای پیدا کردن متهم پرونده سخت کرده است و این در حالی است که می‌توان گفت تعمدا برخی از دلایل و مدارک از بین رفته و یا حداقل به ما تحویل داده نمی‌شود.

 

وی گفت: برای مثال لپ تاپ شخصی احمد رضایی، فیلم دوربین‌های موجود در راهروهای هتل و حتی پرینت تماس‌های وی چیزهایی است که از پلیس کشور امارات در خواست شده اما به ما داده نشده است.

 

بازپرس ویژه قتل تهران تصریح کرد: به نظر ما نحوه برخورد با این پرونده از سوی اماراتی‌ها بیشتر صحنه‌سازی برای وقوع یک خودکشی است در حالی که آنها دلیل‌شان را برای عدم تحویل مدارک، امنیتی بودن این پرونده اعلام کردند.

 

وی تصریح کرد: بررسی ما از برخی از شاهدان و کسانی که با احمد رضایی در ارتباط بودند نشان می‌دهد که مقتول بارها مورد تهدید قرار گرفته و از این تهدید‌ها اظهار نگرانی داشته است و این در حالی است که ما می‌دانیم روحیه رضایی به گونه‌ای نبود که اقدام به خودکشی کند.

 

بازپرس ویژه قتل تهران در پاسخ به این سؤال که چه انگیزه‌ای می‌توانسته باعث قتل احمد رضایی شود گفت: به نظر می‌رسد بر اساس یافته‌های ما این فرد دارای اطلاعات کلیدی از برخی از موارد در خارج از کشور بوده که ترس عامل قتل وی از انتشارات این اطلاعات باعث شده تا رضایی را از سر راه بردارند.

 

قاضی پرونده گفت: براساس یافته‌های ما رد پای سرویس جاسوسی اسرائیل موساد در این پرونده به چشم می‌خورد و این در حالی است که احمد رضایی در چندین مورد و در چند مورد قبل از این حادثه درخواست ملاقات با برخی از مقامات ایرانی را داشت تا بتواند اطلاعات خود را به آنها انتقال دهد.

 

وی بار دیگر به امنیت موجود در هتل گلوریا اشاره کرد و گفت: بر اساس قراردادی که فیمابین رضایی و هتل منعقد شده بود قرار بوده است که اتاق این فرد هر دو روز یک بار تمیز شود در حالی که زمانی جسد کشف می‌شود که 3 روز از وقوع قتل گذشته است و همین امر نشان از آن دارد که احمد رضایی به قتل رسیده است.

 

وی به یکی دیگر از دلایل و علائم وقوع قتل اشاره کرد و گفت: براساس اظهارات شهود،‌ رضایی عادت داشته همیشه زنجیر حفاظ در ورودی را وصل می‌کرده است در حالی که در هنگام کشف جسد وی زنجیر حفاظت برداشته شده است و به این موضوع وجود مارک الکتریکی در کف دست راست وی را اضافه کنید.

 

این بازپرس ویژه قتل تهران خاطرنشان کرد: زمانی که یک فرد بخواهد خودکشی کند، هیچ‌گاه از سه عامل قتل استفاده نمی‌کند در حالی که در اتاق رضایی پوکه‌های مصرف شده قرص، بریدگی بر روی ساعد و همچنین شوک الکتریکی وجود داشت و این در حالی است که جسد احمد رضایی در مقابل دریچه تهویه هوا قرار داشت و درجه تهویه هوا نیز در سردترین درجه آن قرار داشت تا جسد دیرتر کشف شود.

 

وی بار دیگر بر به قتل رسیدن احمد رضایی تاکید کرد و گفت: همه عواملی که مورد بررسی قرار گرفتند تاکنون به قتل رسیدن او را تایید می‌کنند و این در حالی است که متاسفانه ما هنوز به وسائل شخصی احمد رضایی دسترسی پیدا نکرده‌ایم و پلیس امارات از دادن این وسائل خودداری می‌کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا