انهدام شبکه انحرافی عرفان حلقه، در شیراز، کشف مواد مخدر در شهرستان مهر و... از مهمترین اخبار امروز پلیس فارس است.

 فرمانده انتظامی فارس از شناسایی و انهدام یک شبکه انحرافی با عنوان "عرفان حلقه" در شیراز توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این استان خبر داد.

 سردار سیروس سجادیان در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فارس از طریق گزارش های مردمی از فعالیت غیر قانونی فردی تحت عنوان "فرادرمانی" و تبلیغ فرقه انحرافی "عرفان حلقه" در شهر شیراز مطلع شدند.

وی بیان کرد: ماموران پس از تحقیقات لازم،‌ با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی،‌ ضمن هماهنگی با مقام قضایی تمامی اعضاء و افرادی که در این رابطه، تحت عنوان مربی در شهر شیراز اقدام به برگزاری کلاس های غیر قانونی می کردند را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی فارس افزود: پس از شناسایی اعضای این شبکه انحرافی، ماموران موفق شدند در یک عملیات منظم 26 نفر از اعضاء و افراد شاخص گروه را دستگیر و در این عملیات، مقادیر قابل توجهی کتب، سی دی و جزوات غیر قانونی را کشف کنند.

سردار "سجادیان" اظهار کرد: عوامل اصلی این فرقه انحرافی، پس از طی  دوره های آموزشی، تحت عنوان مربی به صورت هرمی اقدام به عضو گیری و برگزاری کلاس های غیر قانونی کرده و از این طریق با گسترش فعالیت های خود به سرمایه های کلانی دست می یافتند.

وی تصریح کرد: عدم رعایت شئونات اسلامی در کلاس های درس و بویژه در ارتباط بین اعضاء، موجب بروز مشکلات اخلاقی و متلاشی شدن بنیان خانواده برخی از اعضاء و فعالان شبکه شده است.

فرمانده انتظامی فارس گفت: رد آیات قرآن با دید به اصطلاح علمی، سوء استفاده از آیات قرآن به نفع ادعاهای انحرافی،تمسخر ظهور امام زمان (عج) و نفی مهدویت، اهانت به ائمه(ع) و ارزش قائل شدن برای دشمنان اهل بیت، شرک دانستن زیارت قبور ائمه(ع)، رد توسل به معصومین، معصوم ندانستن امامان و مخالفت با تشیع، شیطان پرستی علنی و خالق خواندن شیطان، التقاط ماتریالیسم، ادعای اتصال به روح القدس و خداوند از جمله انحرافات این فرقه است.

سردار سجادیان بیان کرد: سرکرده این فرقه انحرافی قبل از این در تهران دستگیر و هم اکنون در زندان بسر می برد.

وی   اشاره به اینکه عناصر این فرقه با سوء استفاده از مشکلات مردم و بویژه بیماران و تحت عنوان "درمانگری" اقدام به فعالیت می کردند، ‌از مردم  خواست مواظب فعالیت اینگونه افراد که با انگیزه های مادی و بعضا" اخلاقی قصد سوء استفاده از شهروندان را دارند  باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا