با تلاش ماموران تخصصی کلانتری 151 یافت آباد سرکرده باند زورگیری که با قمه به سمت راننندگان خودروهای مدل بالا پورش برده و خودروی آنان را به سرقت می برد، شناسایی و دستگیر شد.

 با تلاش ماموران تخصصی کلانتری 151 یافت آباد سرکرده باند زورگیری که با قمه به سمت راننندگان خودروهای مدل بالا پورش برده و خودروی آنان را به سرقت می برد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرگرد عطاءالله سینکایی رییس کلانتری 151 یافت آباد بااعلام این خبر افزود: متهم با تلاش کارآگاهان دایره تجسس در محله شادآباد تهران شناسایی و دستگیر شد.

وی در تشریح جزییات خبر افزود: صبح روز گذشته یک مورد نزاع و درگیری منجر به زورگیری در یافت آباد، خیابان سید جمال الدین به کلانتری 151 یافت اباد اعلام و به سرعت در دستورکار قرار گرفت.

به همین منظور ماموران بلافاصله به آدرس اعلامی اعزام و موضوع را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند در همین حین مرد جوانی در حالی که از ناحیه سرو گردن مورد ضرب جرح قرار گرفته بود به ماموران نزدیک شد و ضمن معرفی خود به نام "قباد" اعلام داشت: باخودرو پژو206 سفید رنگ متعلقه در حال حرکت بودم که سه نفر که یکی از آنان از اراذل و اوباش معروف منطقه شادآباد تهران به نام "مملی"بود با ضمن ضرب و جرح به وسیله چاقو و قمه اقدام به سرقت خودرو نموده و از محل متواری شدند.

به دنبال اظهارات مالباخته بلافاصله پرونده ای در این رابطه در کلانتری 151 تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار ماموران تخصصی این یگان قرار گرفت، به دلیل حساسیت موضوع ماموران پس از گرفتن مشخصات ظاهری زورگیران مراتب را به سرعت از طریق شبکه پیام به تمام واحدهای گشتی اعلام و در ادامه طرح مهار را به اجرا گذاشتند.

سرگرد سینکایی در ادامه اضافه کرد: هنوز دقایقی از اجرای طرح مهار نگذشته بود که درگیری و نزاع دسته جمعی دیگری این دفعه در منطقه شاد آباد اعلام شد، با توجه به اینکه ماموران احتمال می دادند این نزاع نیز توسط اعضای باند "مملی" صورت گرفته باشد بلافاصله خود را به خیابان علیپور رسانده و مشاهده کردند خودروی پژو 206 به سرقت رفته به همراه یکی از متهمان در محل حادثه حضور دارد و تعداد زیادی از مردم نیز در محل حادثه تجمع کردند.

رییس کلانتری 151 یافت آباد با اشاره به اینکه در تحقیقات صورت گرفته از شهروندان و کسبه محل مشخص شد که دو تن از متهمان قبل از رسیدن ماموران از صحنه گریخته بودند، تاکید کرد: ماموران در اقدامی ضربتی "محمد. الف" معروف به "مملی" سرکرده باند شرارت جنوب پایتخت را دستگیر کردند. در بررسی اولیه از خودرو دو قبضه قمه به همراه شش عدد سیم کارت ایرانسل چهار عدد عابر بانک دوعدد کارت سوخت و یک عدد گواهینامه فرد دیگری کشف و ضبط گردید.

متهم پس از دستگیری جهت تحقیقات بیشتر و شناسایی از سوی شاکی به کلانتری منتقل شد. در خلال بازجویی های پلیسی وی ابتدا منکر هرگونه زورگیری شد اما وقتی خود را در مقابل مالباخته دید و از سوی شاکی مورد شناسایی قرار گرفت به ناچار لب به سخن گشود و به جرم خود معترف شد با اعترافات صریح متهم پرونده وی جهت کسب تکلیف و سیر مراحل قانونی به مقام قضایی ارحاع شد.

سرگرد عطاء الله سینکایی در پایان با اشاره به اینکه تلاش کارآگاهان دایره تجسس کلانتری برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای باند کماکان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: بنا به دستور مقام قضایی متهم جهت تحقیقات بیشتر و کشف سایر جرایمش و همچنین شناسایی سایر مالباختگان به پایگاه پنجم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ارحاع شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا