وکیل اولیای دم «ستار بهشتی» گفت: در این پرونده شکایت اولیه از سوی مادر ستار بهشتی مطرح شد، ولی بلافاصله به کیفیتی که قبلا ذکر شده از او یک رضایت‌ نامعتبر گرفته شد، ولی برای اینکه حرفی باقی نماند من به وکالت از جانب پدر ستار بهشتی تقاضای قصاص کرده‌ام.
 وکیل اولیای دم «ستار بهشتی» گفت که بازپرس پرونده قول داده که تا آخر بهمن پرونده شکایت اولیای دم ستار بهشتی از ماموران پلیس فتا، به دادگاه برود.

به گزارش ایسنا، گیتی پورفاضل در این‌باره اظهارکرد: با توجه به اینکه مرتب تاکید می‌شد که مادر ستار بهشتی رضایت داده است، پدر ستار بهشتی به من وکالت داد و من نیز به وکالت از او تقاضای قصاص متهمان را کرده‌ام.

وی افزود: من با بازپرس صحبت کرده‌ام و به او گفته‌ام که این پرونده با حیثیت نظام در ارتباط است و باید زودتر به آن رسیدگی شود.

وکیل اولیای دم ستار بهشتی تصریح کرد: من اصرار دارم که این پرونده هر چه زودتر به دادگاه ارسال شود تا بتوانم آن را مطالعه کنم، زیرا پرونده هنوز در دادسراست و در این مرحله معمولا اجازه مطالعه پرونده را نمی‌دهند.

وی گفت: آنچه که برای من مبهم است این است که به هر حال مشخص شده که بازجوها چه کسانی بوده‌اند. طبق واضحات پرونده، بازجوها 4 نفر بوده‌اند که یک نفر آنها به عنوان مقصر اصلی شناخته شده است، یعنی در اثر فشارها و ضربات او این اتفاق افتاده است.

پورفاضل با انتقاد از تاخیر ایجاد شده در رسیدگی به این پرونده گفت: حدود سه ماه از مطرح شدن این پرونده می‌گذرد و پرونده همچنان در دادسراست، در حالی که پرونده افرادی که آنها را اراذل و اوباش می‌نامند ظرف یک ماه منجر به صدور حکم شد.

وی یادآور شد: در این پرونده شکایت اولیه از سوی مادر ستار بهشتی مطرح شد، ولی بلافاصله به کیفیتی که قبلا ذکر شد از او یک رضایت‌ نامعتبر گرفته شد، ولی برای اینکه حرفی باقی نماند من به وکالت از جانب پدر ستار بهشتی تقاضای قصاص کرده‌ام.

وکیل اولیای دم ستار بهشتی اظهار کرد: آن طور که بازپرس پرونده گفت، بر اساس آخرین نظر پزشکی قانونی نیز گفته شده که ستار بهشتی به مرگ طبیعی فوت نکرده است و گزارشی هم که در مجلس در این باره قرائت شده ناموجه است زیرا یک گزارش سطحی بوده است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا