در جلسه توجیهی که این بار با حضور رانندگان تاکسی‌های درون‌شهری میبد برگزار شد مطالبی در رابطه با ترافیک شهری عنوان شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد در جلسه توجیهی که این بار با حضور رانندگان تاکسی‌های درون‌شهری میبد برگزار شد مطالبی در رابطه با ترافیک شهری عنوان شد.

در این جلسه که با دعوت سازمان حمل و نقل همگانی میبد ترتیب داده شد رئیس پلیس راهور شهرستان میبد انجام تخلفات و فرهنگ قانون شکنی را ناشی از یادگیری در اثر مشاهده رفتار غلط دیگران دانست که علت آن تبعیت کردن از اشتباهات و تخلفات برخی از رانندگانی است که به قانون احترام نمی‌گذارند. به عنوان مثال این تصور غلط وجود دارد که در مسیرهای کوتاه چند صد متری یا در سرعت‌های پایین نیازی به بستن کمربند نیست.

ستوان دستوار آمادگی کامل حین رانندگی، هوشیاری و توجه به جلو، آگاهی از شرایط جاده و قوانین و همچنین عمل به موقع و درست در زمان وقوع حوادث را برای همه رانندگان ضروری دانست و با اشاره به آمار تصادفات شهرستان میبد طی 9 ماه ابتدای سال جاری نقش رانندگان تاکسی در حوادث ترافیکی را مهم ارزیابی کرد. وی افزود خودروهای تاکسی درون‌شهری در تصادفات جرحی حدود 33 درصد، در تصادفات خسارتی نزدیک به 51 درصد و در سوانح فوتی در یک درصد از کل تصادفات شهرستان یک طرف حوادث رانندگی بوده‌اند.

در این جلسه بیش از 80 نفر از رانندگان تاکسی‌های زرد یا همان تاکسی‌های درون‌شهری حضور داشتند و به آنها توصیه شد همواره یک کپسول آتش‌نشانی استاندارد در داخل خودرو به همراه داشته باشند، در زمان ترافیک با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و از عجله و شتاب در رانندگی بپرهیزند.

ستوان دستوار اعلام کرد که نصب هرگونه عکس، نوشته و یا برچسب بر روی بدنه داخلی و بیرونی خودرو به ویژه بر روی شیشه‌ها ممنوع است و طبق آیین‌نامه می‌بایست رانندگان خودروهای خدمات عمومی سه ماه یکبار به مراکز معاینه فنی مراجعه نمایند تا ضمن کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا از تصادفات ناشی از معیوب بودن و نقص ایمنی خودرو جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد پیش از این جریمه‌ها برای خودرو و طبق شماره پلاک آن صادر می‌شد اما طبق قانون جدید نمره منفی، جریمه و اعمال محدودیت‌ها به رانندگان تعلق می‌گیرد و در صورت عدم توجه به قوانین و کسب نمره منفی احتمال ابطال گواهی‌نامه نیز وجود دارد.

با همکاری سازمان حمل و نقل همگانی شهر میبد جلسات توجیهی پلیس راهور با سایر رانندگان بخش حمل و نقل عمومی ادامه پیدا خواهد کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا