رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد گفت: برای نوروز 1392 و جهت رفاه حال مسافران نوروزی و بویژه همشهریان دارالعباده و دارالعلم یزد مقررات ترافیکی ویژه ای از 15 اسفندماه تا 15 فروردین ماه در یزد اجرا می شود.

اعظم السادات میرجلیلی==== خبرنگار یزد فردا، سرهنگ اردوان قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار یزدفردا، با اعلام این خبر افزود:  برای این منظور بیش از 10 هزار بروشور جهت اطلاع رسانی مردم به چاپ رسیده و تعدادی برنر با هشدارها و پیامهای ترافیکی در معابر توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زیباسازی فضای شهر و نصب تابلوها از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این مدت است، گفت:برای سهولت در تردد خودروها، پیشنهاد یکطرفه شدن خیابان قیام و قسمتی از خیابان آیت الله کاشانی نیز داده شده که در صورت تصویب در شورای ترافیک در مدت زمان یادشده اجرا خواهد شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد اظهار داشت: طی این مدت راهنمایی رانندگی بصورت مستمر حضور داشته و گشت های خودروی و موتوری نیز نسبت به گذشته 10 درصد افزایش خواهد داشت.

سرهنگ قاسمی افزود: امسال برای نخستین بار کنترل تخلفات بصورت نامحسوس با استفاده از خودروهای دولتی در دستور کار قرار دارد ضمن آنکه در بخش ارتقاء نظارتها ، فرمانده انتظامی استان پرسنل خود را در اختیار راهنمایی رانندگی قرار می دهد.

وی همچنین از کنترل بیش از 40 نقطه از نقاط شهر که تجمع و اتراق مسافران در آن بیشتر است، خبر داد و گفت: طرح برخورد با متخلفان موتور سوار در این ایام تشدید خواهد شد و در روزهای تعطیل فروردین ماه این طرح با شدت ادامه دارد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد در ادامه از کاهش 13 درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی امسال در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت تعداد مجروحان یک درصد، در بخش تصادفات جرحی سه درصد و تعداد تصادفات هشت درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: 111 نفر در تصادفات امسال جان باختند که 54 نفر آنها راکب یا سرنشین موتورسیکلت و 41 نفر هم عابر پیاده بوده اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا