رییس پلیس فتا البرز از دستگیری فردی که با انتشار تصاویر مبتذل در اینترنت سعی در اشاعه ی فساد و کلاهبرداری از کاربران را داشت خبر داد.

 سرهنگ "نیکنام" رئیس پلیس فتا استان البرز در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد : در راستای اجرای طرح مبارزه با جرایم علیه اخلاق و عفت عمومی ،کارشناسان این پلیس وبلاگی را که اقدام به انتشار و بارگزاری تصاویر مستهجن و مبتذل کرده بود را شناسایی کردند.
سرهنگ نیکنام ادامه داد: در بررسی های اولیه مشخص شد دایر کننده وبلاگ با درج این تصاویر به همراه شماره های تماس سعی در منحرف کردن ذهن کاربران و ترویج فساد داشته و از این طریق اقدام به اخاذی می کرده که نهایتاً پس از تحقیقات تخصصی متهمه اهل و ساکن کرج شناسایی و به این پلیس احضار شد.
وی افزود: متهمه در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود ولی پس از رویت مستندات به بزه خود اعتراف و اظهار کرد با همکاری یکی از دوستانم اقدام به ایجاد چندین وبلاگ و انتشار تصاویر مبتذل کرده و از افرادی که با من تماس می گرفتند کارت شارژ تلفن دریافت می کردم.
سرهنگ نیکنام هشدار داد که والدین نظارت بیشتری نسبت به فعالیت فرزندان خود در اینترنت داشته باشند تا آنها گرفتار سایت های آلوده نشوند،وي از كاربران اينترنت خواست: اگر وارد محيط چت شدند نسبت به عواقب و سوءاستفاد‌ه‌هاي احتمالي دوستي‌هاي اينترنتي هوشيار بوده و به دوستي‌هاي اينترنتي كه سرانجام تلخي دارد، اطمينان نكنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا