رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری یک مهندس کلاهبردار که اقدام به سرقت اطلاعات محرمانه یک شرکت صنعتی در شیراز کرده بود خبر داد و تصریح کرد : اطلاعات محرمانه نرم افزاری خود را به راحتی در اختیار دیگران قرار ندهید ، تا مورد سوء استفاده قرار نگیرید . سرهنگ حسینی رئیس پلیس فتا فارس در تشریح این خبر اظهار داشت : درپی شکايت مدیر یک شرکت معتبر صنعتی در شیراز مبنی سرقت اطلاعات محرمانه اش، موضوع در دستور کار پلیس فتا این استان  قرار گرفت .

سرهنگ حسینی ادامه داد: مدیر شرکت در تشریح این موضوع عنوان کردکه مدتی پیش با تصمیم هیئت مدیره در زمینه ارتقاء سیستم ها با شرکتی کامپیوتری قرار دادی تنظیم و قرار شد که همه سیستم ها بجزء سرور اصلی ارتقا داده شود.

شاکی در ادامه گفت: مدتی بعد از عقد قرارداد با یک شرکت کامپیوتری ، متخصص رایانه آن شرکت با یک هارد وارد دفتر مدیریت شرکت شده و پس از چند دقیقه با هارد دیگری خارج شد؛ بعد از چند روز پس از آنکه حسابدار شرکت صنعتی سیستم را روشن می کند متوجه می شود که سرور اصلی با مشکل مواجه شده و بارگذاری نمی گردد.

  مدیر شرکت افزود:در این خصوص سیستم را برای تعمیر مجدد به آن شرکت کامپیوتری منتقل کردیم ولیکن با گذشت چند هفته ضمن تماس با آن شرکت کامپیوتری پاسخ قانع کننده ای در رابطه با تعمیر سیستم دریافت نکرده و خواستار بازگرداندن آن شدیم و در بررسی انجام شده متوجه شدیم  اطلاعات بازیابی شده هیچ سنخیتی با اطلاعات قبلی موجود که در هارد شرکت بوده، ندارد .

سرهنگ حسینی افزود : در این رابطه با اقدامات فنی و اطلاعاتی به عمل آمده توسط کاراگاهان این پلیس ، سرنخ هایی به دست آمد و کارشناسان با کسب دستور قضایی مبنی بر ورود به این شرکت کامپیوتری و جمع آوری ادله دیجیتال،بلافاصله وارد عمل شدند و از محل مذکور 3 عدد هارد و 8 لوح فشرده را کشف و ضبط کردند .

رییس پلیس فتا فارس اظهار داشت : مدیر شرکت کامپیوتری با مشاهده مدارک بدست آمده توسط کاراگاهان این پلیس ، به صراحت به جرم خود اعتراف کرد و هدف خود را از این کار سوء استفاده از اطلاعات شرکت مذکور عنوان کرد .

 

این مقام مسوول در خاتمه از تحویل متهم به مراجع ذی صلاح جهت سیر مراحل قانونی پرونده اش خبر داد و گفت : در بررسی های بعمل آمده بیشترین قربانیان سرقت های اطلاعاتی افرادی هستند که با اعتماد بیجا به راحتی اطلاعات نرم افزاری خود را در اختیار دیگران قرار می دهند پس از مدیران شرکت ها درخواست می شود که در این امر دقت بیشتری انجام دهند.

معاونت اجتماعی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا