تظاهرات ضد دولتی مردم ترکیه به شهر 'ریزه' واقع در حاشیه دریای سیاه و زادگاه 'رجب طیب اردوغان ' نخست وزیر این کشور رسید.


به گزارش ایرنا، شماری از معترضان به سیاست های داخلی و خارجی دولت ترکیه در حمایت از معترضان به تخریب پارکی در میدان تقسیم استانبول روز گذشته در شهر 'ریزه' زادگاه اردوغان و یکی از پایگاه های حزب حاکم عدالت و توسعه دست به تظاهرات زدند.

براساس این گزارش، معترضان به اقدامات دولت ترکیه پس از تجمع در میدان اصلی شهر و به هنگام قرائت بیانیه خود در حمایت از اعتراضات سراسری در این کشور، مورد حمله شماری از هواداران حزب حاکم قرار گرفتند.

پلیس و نیروهای امنیتی شهر ریزه پس از آن مانع گسترش درگیری ها بین دو طرف شد و تدابیر شدید امنیتی را در این شهر به اجرا گذاشتند.

به نوشته منابع خبری ترکیه، شهردار ریزه به همراه دیگر مقامات محلی به منظور ممانعت از گسترش از درگیری ها با رهبران دو طرف به گفت وگو پرداخت و پس از ساعت ها موافقان و مخالفان دولت اردوغان میدان مرکزی شهر را ترک کردند.

' نبی آوجی' وزیر آموزش و پرورش ترکیه پیش از این در پاسخ به سووالی مبنی بر احتمال گسترش درگیری ها به شهر ریزه از جمله پایگاه های حزب حاکم و محافظه کاران گفته بود که مقامات شهر اوضاع را تحت کنترل دارند.

راهپیمایی‌های اعتراض‌ به سیاست‌های نخست‌وزیر ترکیه که اکنون به سراسر این کشور کشیده شده است، با تجمعی در اعتراض به تخریب 'پارک گزی' در میدان تقسیم استانبول آغاز شد، اما با گسترش دامنه این اعتراض‌ها به شهرهای مختلف از جمله آنکارا، مردم ترکیه فرصتی برای ابراز مخالفت خود با سیاست‌ های دولت آنکارا یافته‌اند.

به رغم دعوت مقام های دولتی ترکیه از مردم این کشور برای حفظ آرامش، اعتراضات خیابانی مردم آنکارا پایتخت ترکیه برضد دولت این کشور همچنان ادامه دارد.

معترضان خواستار استعفای نخست وزیر ترکیه به خاطر سیاست های اشتباه داخلی و خارجی وی به ویژه سیاست های اتخاذ شده برضد سوریه بودند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا