بیانیه فعالین دانشجویی سال ۱۳۸۲ خطاب به دکتر قالیباف:تدبیر شما نبود آن واقعه به راحتی رفع نمی‌شد/برخی حیات‌شان در عدم آرامش است
یزدفردا/ همراهی پلیس چنان مورد توجه دانشجویان قرار گرفته بود که از آن زمان شعار “نیروی انتظامی، تشکر تشکر” در دانشگاه طنین انداز شد. در فضای دانشگاه شاهد آرامش بودیم، این آرامش نه با حضور امنیتی که با مشارکت دو سویه پلیس و دانشجویان تأمین شده بود و گواهی بر موفقیت راهبردهای کلان نیروی انتظامی داشت.
جمعی از فعالین دانشجویی کوی دانشگاه تهران در سال ۱۳۸۲ با نوشتن نامه ای خطاب به دکتر قالیباف ضمن رد اکاذیب منتشر شده از سوی رسانه های بیگانه و برخی رسانه های دروغ پرداز داخلی در ماجرای کوی دانشگاه؛ از مدیریت توانمند وی در حادثه کوی دانشگاه ۸۲ تشکر نموده و حمایت خود را از نامزدی وی در انتخابات اعلام کردند.
به گزارش داشگاهیان نیوز، مشروح بیانه بدین شرح است:
 
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر قالیباف
سرباز دلاور جبهه های دفاع مقدس و مدیر توانمند امروز
 
مستحضرید شرایط حساسی بر کشور حاکم است؛ رسانه ها و شیپورهای پرهیاهو و سراسر بی اخلاق رگبار دروغ و تهمت را در دست گرفته اند و ناباورانه بر سرمایه های کشور می تازند. منفعت طلبی و قدرت طلبی در این آب گل آلود؛ خوش رقصی های سیاسیون فرصت طلب را دو چندان کرده؛ ایادی خارجی و داخلی استکبار و استحمار وجدان بیدار و آگاهی بخش امثال شما گرامیان را به بهانه آزادی و انسانیت و به کام نان و آب مورد حمله قرار داده اند و در نتیجه دوستان نادان و دشمنان دانا بنا به حب النفس و بی تقوایی؛ ناجوانمردانه نظاره گر پایمال شدن ارزشمندترین سرمایه ها و ذخیره های الهی ملت نشسته اند.
اینهمه سبب شد؛ ما جمعی از دانشجویان فعال و اعضای تشکل های مختلف دانشجویی دانشگاه تهران در سال های پر حادثه اوایل دهه ۸۰ شمسی فارغ از فضای انتخاباتی و بنا به وظیفه حفظ نظام و سرمایه های سترگ آن که میراث حضرت امام خمینی(ره) عزیز است؛ ضمن سپاس از حضرتعالی در مدیریت دلسوزانه واقعه کوی دانشگاه در سال ۸۲ به شفاف سازی پیرامون حوادث آن سال بپردازیم. وقایع کوی دانشگاه تهران در سال ۸۲ که در حال حاضر دستمایه هجمه بیگانگان و همچنین قدرت طلبان داخلی به دکتر قالیباف شده است، حادثه ای ساده نبود. حادثه ای بود سرشار از اتفاقات ریز و درشت که اگر تدبیر و مدیریت آن روزها از سوی نیروی انتظامی نبود، شاید به فتنه ای بزرگتر از فتنه ۸۸ منتهی میشد که مشخص نبود در انتها چه مصیبتهایی بر کشور وارد میشد و چه افراد و خانواده هایی از عواقب آن در محیط دانشگاه رنجیده خاطر می شدند.
سیاست وقت نیروی انتظامی برای مدیریت فضای دانشگاه که شاه بیت آن اعتماد سازی و مشارکت پلیس و دانشجویان برای حل مشکل بود؛ سیاستیست که اگر ادامه میافت هیچگاه شاهد تکرار حمله به کوی دانشگاه در سال ۸۸ پس از واقعه تیر ۷۸ نبودیم. واقعه ای که مقام معظم رهبری از آن با نام جنایت یاد نمودند و سبب تکدر خاطر عموم ملت گردید. این سیاست سبب شده بود حضور نیروی انتظامی در دانشگاه در مواقع حساس سبب آرامش قلب دانشجویان گردد. همراهی پلیس چنان مورد توجه دانشجویان قرار گرفته بود که از آن زمان شعار “نیروی انتظامی، تشکر تشکر” در دانشگاه طنین انداز شد. در فضای دانشگاه شاهد آرامش بودیم، این آرامش نه با حضور امنیتی که با مشارکت دو سویه پلیس و دانشجویان تأمین شده بود و گواهی بر موفقیت راهبردهای کلان نیروی انتظامی داشت.
 نه به گروهی اجازه داده شد که به بهانه ای وارد دانشگاه شوند و فاجعه بیافرینند، نه مهلتی به سودجویان تا فضای خیابان ها را ناامن کنند و زمینه را برای جولان فرصت طلبان و قانون شکنان فراهم سازند. همه این ها باید به پای تدبیر نیروی انتظامی وقت نوشته شود. در آن لحظات که کسی در وزارت کشور و وزارت علوم پاسخگوی دانشجویان نبود، در آن شرایط که حق تیر و برخورد با دانشجویان از سوی شورای عالی امنیت ملی وقت صادر شده بود، حضور مسئولان نیروی انتظامی در بین دانشجویان گواهی از مدیریت بحران به شیوه ای مسالمت آمیز از سوی نیروی انتظامی بود.
اما کسانی که امروز در خط مقدم هجمه به دکتر قالیباف هستند، آن روزها به دنبال بهره برداری و منفعت طلبی سیاسی خود بودند. پرونده مدیریت آنها در شرایط مشابه مشخص و عیان است و ملت می توانند پیرامون کسانی که با حیله های سیاسی برای خود کاسبی راه انداخته اند را در شرایط امروز در دو سر افراط و تفریط شناسایی کنند.
در پایان بر خود لازم می دانیم بار دیگر از مسئولین وقت نیروی انتظامی و هم چنین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به سبب به کارگیری تدبیر و در نظر داشتن منافع دانشجویان در وقایع کوی دانشگاه در سال ۸۲ تشکر کنیم. ان شاالله مطمئنا در محضر خداوند منان ماجور هستید.
نکته ای که باقی می ماند سوالی است بزرگ در ذهن همگان؛ دلیل این هجمه ها و حملات به دکتر قالیباف چیست؟چه گونه است که گذر از بحرانها در پی تدببر و مدیریت بحران در شرایط وقت و حوادث سال ۸۲ از سوی فرماندهی نیروی انتظامی به کام دیگران نوشته می شود، اما تخریب و هجمه آن گریبانگیر دکتر قالیباف می شود؟ پاسخ به سوال روشن است. عده ای نمی خواهند علاوه بر پلیس و شهرداری، عموم ملت و تمام نقاط ایران آرامش را احساس کنند. عده‌ای حیاتشان در عدم آرامش و بی انضباطی و خمودگی اجتماعیست. امیدواریم ملت رشید ایران باردیگر با حماسه آفرینی سیاسی خود که مطالبه اصلی مقام معظم رهبریست مهر باطل شد را بر توطئه های ایادی بیگانه محکمتر از همیشه بر تارک تاریخ ثبت نمایند. ان شا الله.
والعاقبه للمتقین
 
۱- حسن اشتری
۲- ابوطالب محمدی
۳- علی فیاضی
۴- حسین خراسانی
۵- ابراهیم راستینیان
۶- روح اله صالحی
۷- علی فاطمیان
۸- امید شریفی
۹- مهدی ادیبان
۱۰- رامین تقویان
۱۱- مجید محبوب آرا
۱۲- محمد عسگری
۱۳- رضا رسولیان
۱۴- سعید راد مرد
۱۵- حمید ده نبی
۱۶- رسول حیدری
۱۷- مسلم جعفری زاده
۱۸- روح اله هیوی
۱۹- محسن محمودی
۲۰- امین مرادیان
۲۱- مهدی کشاورز
۲۲- علی بیگی
۲۳- محمد حیدری
۲۴- حسین بیگدلی
۲۵- یوسف محمدی
۲۶- عیسی شنبدی
۲۷- محمد کرمی
۲۸- هدایت فاطمی
۲۹- روح اله موسوی
۳۰- میثم شیخ
۳۱- محسن کدخدائیان
۳۲- مهدی کریمی
۳۳- ارسلان صادقی
۳۴- غلامعلی صیادی
۳۵- محمد جعفر حاتمیان
۳۶- سید اصغر حسینی
۳۷- سید مهدی موسوی
۳۸- رضا حبیبی
۳۹- سیوان خالدی نیا
۴۰- سعید صداقتی
۴۱- حبیب خسروی
۴۲- پرویز علی اصل
۴۳- کامران شاهین
۴۴- محمدرضا بهرامی
۴۵- مهدای رمضانزاده
۴۶- حسین شریفی
۴۷- مسعود کرمی
۴۸- عمار رحمانی
۴۹- محمد اسکندری
۵۰- حسین طالبی
۵۱- ابوالفضل همراه
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا