پرویز مشرف رئیس جمهوری سابق پاکستان این بار با اتهام قتل یکی از رهبران بلوچ این کشور در زمان تصدی پست ریاست جمهوری در پاکستان متهم شده است.


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از الحیات ؛ پرویز مشرف رئیس جمهوری سابق پاکستان به اتهام دست داشتن در قتل اکبر بوگتی یکی از رهبران بلوچ به دو هفته بازداشت مؤقت محکوم شده است.

رسانه های خبری پاکستان در این باره اعلام کردند ؛ پرویز مشرف به صورت رسمی از سوی یک گروه از ماموران پلیس پاکستان به اتهام دست داشتن در قتل بوگتی دستگیر شده است.

براساس اخبار منتشره درپاکستان؛ دادگاه قضایی مبارزه با تروریسم این کشور دستور داده است ، پرویزمشرف برای مدت دوهفته به صورت اجباری در مزرعه اش واقع در منطقه شک شاهزاد نگهداری شود.

گفتنی است روز دوشنبه هفته گذشته نیز دادگاه مبارزه با تروریسم شهر کویته حکمی صادر کرد که به موجب آن حکم قضایی پرویز مشرف رئیس جمهور سابق و شوکت عزیز نخست وزیر وقت به اتهام دست داشتن در قتل بوگتی بازداشت شوند. 

براساس اخبار رسیده از پاکستان بوگتی دریک عملیات نظامی درسال 2006 در زمان ریاست جمهوری پرویز مشرف بر پاکستان کشته شد .

هم اکنون پرویز مشرف به اتهام صدور فرمان حالت فوق العاده درسال 2007 و بازداشت صدها تن از قضات این کشور در بازداشت مؤقت حکم زندان دارد علاوه بر این با اتهام دست دادشتن در ترور بی نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان محکوم است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا