یزد فردا: مهندس طلائی معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس بمناسبت هفته مهارت و 6 مرداد روز ملی آموزشهای فنی و حرفه ای پیام تبریک و تقدیر را منتشر نمود.


‍ ‍ پیام تبریک و تقدیر مهندس طلائی معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس بمناسبت هفته مهارت و 6 مرداد روز ملی آموزشهای فنی و حرفه ای :

ما به علم احتیاج داریم اما به پنجه های کارآمد هم احتیلاج داریم. "مقام معظم رهبری"

دانش وهنر از ابتدا در میان ایرانیان احترام وارزش بالایی داشته و هنر ایران یکی از سنتی ترین میراث هنری در تاریخ جهان است که بسیاری از رشته ها از جمله معماری ، نقاشی ، بافندگی ، سفالگری، خوشنویسی وفلز کاری را در بر میگرفته  وایرانیان در شمار ماهرترین انسانهای روی زمین بوده اند ، آثار باستانی ، شیوه معماری وهنری ایرانیان وانواع دست بافتها ودست ساختها ی به جامانده از پیشینیان ، خود مبین این است که مهارت ، فن وصنعت ایرانیان ابزاری برای افتخار وخلق ثروت بوده است . از این رو مهارت و مهارت آموزی ریشه در فرهنگ و تمدن ما داشته و در این برهه از زمان نیز میتواند موجب رشد و اعتلای کشور عزیزمان گردد.

هم اکنون بخش عظیمی از امر خطیر مهارت آموزی در قالب کارگاههای مجهز و به روز مراکز آموزش فنی و حرفه ای محقق گشته و این آموزشها از کارکردها وقابلیتهای اقتصادی ، اجتماعی وفرهنگی مهمی برخوردار است که کارآموزان با فراگیری مهارت های فنی وحرفه ای در مراکز وکارگاههای فنی می توانند زمینه ساز رشد وتوسعه کشور باشند .
ضمن گرامیداشت  هفته ملی مهارت(31/4/96 لغایت 6/5/96) و6مرداد روز ملی کارآفرینی وترویج آموزشهای فنی وحرفه ای ، وتبریک به تمامی تلاشگران وکارآفرینان ، امیدواریم که تلاشهای مؤثر صورت گرفته در این زمینه روز به روز گسترش یافته وبا اهتمام جوانان ، فارغ التحصیلان وشاغلین در امرمهارت آموزی ، شاهد تحولات عظیمی در رشد وآبادانی شهر وکشور عزیزمان باشیم .
خصیصه این آموزشها نوعی پرورش کارآفرین است وفراگیران قادر خواهند بود که فرصتهای شغلی مناسبی ایجاد کرده یا به دست آورند.

هفته ملی مهارت فرصتی است تا هم از مجموعه تلاشهای تلاشگران آموزش فنی وحرفه ای قدردانی کنیم وهم برای ساختن ایرانی که چون گذشته شهرتی شایسته ونقش مهمی درجهان داشته تلاش کنیم واین جز با ارتقای مهارت نیروی انسانی وبهره وری آن امکان پذیر نیست .

سیدمهدی طلائی معاون استاندار وفرماندارویژه طبس

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا