مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از بازدید مجتمع معدنی سرب ،روی وباریت مهریز خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد:افضلی در تشریح این خبرگفت :به منظور بررسی راهکارهای انعقادتفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان ومجتمع معدنی مهدی آباد مهریز این دیدار صورت گرفت .

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان در ابتدا به تشریح وتبیین اهداف سازمان آموزش فنی وحرفه ای پرداخته وسپس در خصوص طرح های جدید سازمان در بحث کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی ،کارآموزی در محیط کار واقعی ونحوه تشکیل واحد آموزش فنی وحرفه ای جوار معدن مطالب مبسوطی بیان نمودند .

افضلی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی در مهاجرت افراد به شهرها که معضلات بسیاری را نیز به دنبال دارد نداشتن مهارت است افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای این توانمندی را دارد تا با به‌کارگیری تمام ظرفیتها ضمن ارائه آموزش مطلوب مانع مهاجرت روستاییان به دیگر نقاط شود.

در این بازدید  " صفری "مدیرعامل مجتمع معدنی مهدی آباد مهریز با بیان اینکه آموزشهای فنی و حرفه‌ای ظرفیت مناسبی برای اشتغال جوانان فراهم نموده ، خواستار ارائه آموزشهای مهارتی برای کارکنان معدن در قالب یک تفاهم نامه کامل وجامع گردید واظهار امیدواری کرد بتوان با تدوین این تفاهم نامه گام بزرگ وموثر در امر جلوگیری از مهاجرت روستاییان اطراف مجتمع معدنی برداریم .

در پایان این بازدید مقرر گردید کارشناسان آموزش اداره کل و مجتمع معدنی در جلسات مشترک به بررسی مفاد این تفاهم بپردازند و راهکارهای همکاری فی مابین را بررسی نمایند .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا