دکتر محمدرضا رضایی نژاد در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه در هتل صفائیه یزد به تشریح اهم اقدامات و فعالیتهای گروه تعاونی پیشگامان در 20سال گذشته پرداخت و با بیان این‌که پیشگامان نماد تفکر تعاونی صحیح است، اظهار کرد: ما می‌توانیم با جمع کردن پول خرد مردم کارهای بزرگی در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی استان انجام دهیم.

به گزارش روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان، دکتر رضایی نژاد با اشاره به اینکه به دنبال نیازهای جامعه، در بحث انرژی های خورشیدی ورود پیدا کردیم، بیان کرد: دولت اعلام کرد به ازای هر کیلووات برق تولیدشده از نیروگاه‌های خورشیدی ۸۰۰ تومان پرداخت می کند که این رقم در نیروگاه‌های بالای ۱۰ مگاوات قابل توجه است.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان تصریح کرد: بر این اساس پیشگامان برای ساماندهی و همراهی مردم جهت راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی کوچک در خانه‌ها، وارد عمل شده و تلاش می کند با استفاده از سرمایه های مردم، ضمن تولید انرژی برق، برای سرمایه گذاران این بخش ایجاد درآمد کند.

وی همچنین در خصوص مرکز شتابدهنده پیشگامان گفت: این مرکز برای گردهم آمدن جوانان صاحب ایده راه اندازی شده و تا مبلغ ۲۵ میلیون تومان نیز از آنها حمایت می شود و در این مدت آموزش های ایده پردازی، شرکت داری و .... را فرا خواهند گرفت و بعد از شش ماه با ثبت شرکت می توانند ضمن آغاز فعالیت رسمی، ایده خود را اجرایی کنند.

دکتر رضایی نژاد از انجام فعالیت‌های عمرانی، ریل‌گذاری و ساخت سردخانه در بندرخشک خبر داد و افزود:  پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال آینده با بهره‌برداری کل فاز یک بندر، علاوه بر اشتغال یک هزار و 500 نفر تحول بزرگی در اقتصاد یزد و نیز در سطح ملی ایجاد کند.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان یزد خرید سه قطار ویژه مسیر یزد- تهران با ظرفیت هر کدام 70صندلی را از دیگر اقدامات انجام شده در این‌ تعاونی دانست و بیان کرد: امیدواریم تا دو ماه آینده این قطارها در استان یزد راه‌اندازی شوند.

دکتر رضایی‌نژاد در ادامه با بیان این‌که یزد باید به قطب اقتصادی و مرکز ترانزیت کشور تبدیل شود، افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رفت و آمد زیاد به استان یکی دیگر از اولویت‌های اجرایی این تعاونی است.

وی راه‌اندازی خط تولید کاغذ سنگی را از دیگر اقدامات گروه تعاونی پیشگامان دانست و بیان کرد: مدیران باید در راستای توسعه اقتصادی با روش‌های جدید و به روز دنیا آشنا شوند، به همین دلیل پیشگامان اجرای فرآیند دوره‌های آموزشی مدیران را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان افزود: در حال حاضر سود پول در کشور مانع توسعه تولید و فعالیت‌های اقتصادی می‌شود.وی اظهار کرد: بانک‌ها و دولت باید برنامه‌ریزی داشته باشند که سرمایه گذار به جای پس انداز پول خود در بانک‌ها، سرمایه خود را در تولید مصرف کند.

 در ادامه مدیرعامل تعاونی پیشگامان کویر یزد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد مشارکت پیشگامان در زمینه خط انتقال آب به یزد و تامین بخشی از اعتبار آن اظهار داشت: ما قصد ورود مستقیم به این مقوله را نداریم اما ایده ای در این زمینه ارائه کرده ایم که به نظر می رسد در صورت اجرا، مردم بتوانند در تامین آب تا ۵۰ سال آینده استان خود سهیم باشند.

دکتررضایی نژاد بیان داشت: پیشنهادی که در این زمینه ارائه داده ایم، اجرای الگوی قدیمی تقسیم حقابه قنات‌های یزد است که هر فرد حقابه ای خریداری می کرد و به اندازه سهم خود از آب بهره برداری می کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا