یزد فردا : مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: سه هزار و ۴۰۰ نفر در ۲۲ مدرسه علمیه اشتغال به تحصیل دارند.

خبرگزاری حوزه نوشت: حجت الاسلام محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در جمع بانوان حوزوی و جمعی از مسئولان یزد با تبریک سال تحصیلی ۹۶-۹۷به بانوان طلبه، مدیران، اساتید، کادر و بانوان جدیدالورود، اظهار کرد: در حالی که تا هفته گذشته و قبل از شروع سال تحصیلی جدید، آمار بانوان طلبه در حال تحصیل دو هزار و ۶۰۰ نفر بود از روز گذشته این آمار با ورودی های جدید افزایش یافت.
وی افزود: با توجه به آمار هزار و ۶۰۰ نفری متقاضیان ثبت نام ورود به حوزه تا کنون با تلاش های انجام شده برای ۹۱۲ متقاضی کد طلبگی صادر شده است و هنوز ۱۰۷ نفر در مقطع کارشناسی ارشد(سطح سه) و ۱۶ نفر هم در مقطع دکترا(سطح چهار) منتظر دریافت کد طلبگی خود هستند.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تعداد فارغ التحصیلان حوزوی را هزار و ۳۲۲ نفر اعلام کرد و گفت: ۳۰ نفر هم منتظر ثبت فارغ التحصیلی خود هستند.
حجت الاسلام کارگر شورکی ادامه داد: مدارک حوزوی همچون مدارک دانشگاهی در تمام سطوح تحصیلی کارشناسی تا دانشگاه، رسمی و در تمام آزمون های استخدامی قابل پذیرش است.
وی ادامه داد: با کسر آمار فارغ التحصیلان و افزودن آمار جدیدالورودی ها در سال تحصیلی جدید سه هزار و ۴۰۰ نفر در ۲۲ مدرسه علمیه شامل ۱۷ مدرسه در سطح دو، سه مدرسه در سطح سه و دو مدرسه هم در سطح چهار اشتغال به تحصیل دارند.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در بخشی از سخنان خود با یادآوری در پیش بودن ماه محرم بیان کرد: شعار امسال حوزه های علمیه خواهران در ماه محرم «مبلغان محرم، مروجان فضایل حسینی اند» اعلام شده و اولویت هایی تبلیغی در این ماه «تشویق خانواده اسلامی به تربیت نسل مؤمن بر اساس اقتضای زمان»، «ایجاد بصیرت و روحیه انقلابی در جامعه زنان و دختران» و «آگاه سازی اذهان عمومی جامعه نسبت به تاتکتیک و ترفند های دشمنان» عنوان شده است.
حجت الاسلام کارگر شورکی حضور بانوان حوزوی در سراسر استان را در مراسم شیرخوارگان حسینی خواستار شد و افزود: حضرت زینب(س) رسالت رساندن پیام عاشورا در طول تاریخ و در زمان کوتاه خودش را عملی کرد و بانوان حوزوی باید ادامه دهنده راه زینب(س) در ادامه راه عاشورا کوشا باشید.
وی با یاداوری خدمات فرهنگی و اجتماعی بانوان طلبه در مراسم اعتکاف، بیمارستان ها، آموزش و پرورش، کمیته امداد، اجرای طرح خادم یاران رضوی در بقاع متبرکه و ... تأکید کرد: پیام امام حسین(ع) را در مراسم شیرخوارگان حسینی به مادران و زنان جامعه اسلامی ابلاغ کنید و شرکت در جلسات خانگی و روشنگری در مورد اهداف قیام عاشورا را فرصت خوبی برای تبلیغ بدانید.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با ذکر روایتی از حضرت موسی(ع) گفت: حضرت موسی(ع) از خداوند درباره علت برتری امت محمد(ص) بر دیگر امتها پرسید که خداوند عاشورا و گریه و عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) را یکی از علل برتری امت اسلام خواندند.
حجت الاسلام کارگر شورکی افزود: نعمت نماز، زکات، روزه، حج، جهاد، نماز جمعه، نماز جماعت، قرآن، علم و عاشورا از ۱۰ علل برتری امت اسلام به دیگر امت ها به شمار می رود که خداوند به حضرت موسی فرمود و بهشت را بر گریه کنندگان بر مصیبت امام حسین(ع) واجب کرده و اجر ۱۰ شهید را داده است و نیز هرکس درهمی در این راه خرج کند۷۰ درهم پاداش در این دنیا عطا می کند و علاوه بر بخشودگی گناهانش در آن دنیا نیز جبران خواهد کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا