به گزارش خبرنگار یزد فردادر طبس جلسه شورای اداری استان با حضور وزیر کشور و استاندران پیشین و جدید خراسان جنوبی برگزار شد.

 

 به گزارش  خبرنگار یزد فردادر طبس در این مراسم  مهندس طلائی معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس، دکتر امیرحسنخانی نماینده ،مهندس ماسوری و دیگر مسئولین شهرستان در جلسه شورای اداری و تودیع معارفه استانداری خراسان جنوبی حضور داشتن

علی اکبر پرویزی  در آیین تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید خراسان جنوبی اظهار داشت: امیدواریم مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران و بخشداران با تلاش بیشتر به توسعه استان بپردازند.

 استاندار سابق خراسان جنوبی به فعالیت یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: آب و راه از مسائل مهم استان است و در این مدت دو بیمارستان رازی و فردوس ساخته و تجهیز شدند و استخدام نیروی انسانی انجام گرفت.

 وی با اشاره به بحث راه آهن خراسان جنوبی بیان کرد: دولت مصوباتی در سفر به این استان در راستای بحث راه آهن داشت و رئیس جمهور در سفر اول خود بر این موضوع تاکید داشتند و قول داد که اگر بخش خصوصی در این زمینه پای کار بیاید تسهیلات بانک توسعه ملی به این موضوع اختصاص داده می شود.

  پرویزی با اشاره به اینکه پروژه دو بانده شدن محور بیرجند- قائن در حال اجرا است، گفت: بخش عمده این محور بازگشایی شده است و اگر با این روند ادامه داشته باشد بهش عنده ای از زیرسازی این محور اجرایی خواهد شد.

 وی به محور یزد- طبس اشاره کرد و افزود: این محور در بودجه امسال 46 میلیارد تومان اعتبار دارد و محور کرمان - دیهوک امسال از اعتباراتی برخوردار است و امیدواریم اجرایی شوند.

 استاندار سابق خراسان جنوبی با بیان اینکه وضعیت آب خراسان جنوبی مطلوب نیست، گفت: اگر به موضوع آب توجه نشود امنیت استان دچار چالش می شود و خروج و مهاجرت مردم شتاب می گیرد.

 پرویزی با اشاره به اینکه مناقصه خرید تضمینی آب به میزان 35 میلیون مترمکعب برگزار شده است، اظهار کرد: این پروژه نیازمند یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار است و برای مطالعات چاه ژرف 16 میلیارد تومان گذاشته شده است و تلاش می کنیم آب زیرزمینی که به افغانستان می رود به خراسان جنوبی بازگردانیم.

 وی با توجه به اینکه 355 روستا در استان نیازمند آبرسانی سیار هستند، افزود: 60 روستا از مدار آبرسانی سیار خارج شده اند و در هر زمانی که بودجه داشتیم برای آبرسانی سیار وقت گذاشتیم اما هنوز وضعیت روستاها خوب نیست.

استاندار سابق خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت کارهای بسیاری را در راستای بحث های اقتصادی انجام داده است، ادامه داد: پروژه سیمان باقران با سفر رئیس جمهور به استان به بهره برداری رسید و 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این پروژه شده است.

 پرویزی با توجه به اینکه تسهیلاتی به کارخانه کک طبس پرداخت شده است، افزود: این کارخانه در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید و کک طبس زمینه تولید پی وی سی از زغال سنگ را فراهم می کند و با راه اندازی این کارخانه خراسان جنوبی آینده روشنی خواهد داشت.

 وی با اشاره به اینکه یکصد میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است، اظهار داشت: روند کار پروژه فولاد قائن کند پیش می رود که نیازمند توجه بیشتر مسئولین است.

 استاندار پیشین خراسان جنوبی با بیان اینکه 250 میلیارد تومان از ستاد رفع موانع تولید به بخش صنایع کوچک استان کمک شده است، ادامه داد: در 5 ماه اخیر امسال 5 هزار نفر در استان بیمه اجباری شدند.

 پرویزی با تاکید بر اینکه صادرات استان 40 درصد افزایش یافته است، گفت: از دولت نباید طلبکار باشیم و دولت بسیار زحمت کشیده است.

 وی با اشاره به اینکه مردم خراسان جنوبی قدرشناس هستند، افزود: در فضایی که تهمت و افترا و دروغگویی جایی خود را باز کرده کارکردن سخت است اما به مدیران گفتم که وعده های دروغین به مردم ندهید.

 

 در ادامه محمدمهدی مروج الشریعه  در آیین تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید خراسان جنوبی و شورای اداری استان اظهار داشت: باید کمک کنیم تا برنامه 80 میلیونی دولت دوازدهم محقق شود.

 وی با بیان اینکه همه مردم، تشکيلات و حامیان دولت مورد حمایت من خواهند بود، گفت: امیدواریم با کمک همه مردم و مسئولین در حوزه اقتصادی استان با هم افزایی و وحدت کارهای بسیار خوبی انجام دهیم.

 استاندار جدید خراسان جنوبی بیان کرد: باید با داشتن وحدتی با ارزش و شکوهمند بتوانیم دغدغه های امروز نظام و مقام معظم رهبری و رئیس جمهور را برطرف کنیم.

 مروج الشریعه در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در طول خدمت به مردم خراسان جنوبی خدمات خداپسندانه ای داشته باشیم.

 

سوابق ششمین استاندار خراسان جنوبی

محمدمهدی مروج‌الشریعه متولد نیشابور و دانشجوی دکتری جغرافیا (برنامه‌ریزی و مدیریت شهری) است. زمستان 94 با حکم رحمانی فضلی وزیر کشور به عنوان معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی در دولت روحانی منصوب شد و مدیرکل برنامه‌ریزی و مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی را پیش از آن بر عهده داشت.

 در سال 92 نیز برخی از نمایندگان مجلس و همچنین تعدادی از فعالان ستادهای روحانی در خراسان رضوی خواستار انتصاب مروج الشریعه به عنوان استاندار خراسان رضوی بودند.

 محمدمهدی مروج‌الشریعه مسئولیت معاونت برنامه‌ریزی استانداری سیستان و بلوچستان و معاونت برنامه‌ریزی استانداری خراسان رضوی در دولت‌های نهم و دهم را نیز در پرونده دارد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا