یزد فردا : کارگاه «خاطره نویسی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس» با حضور راوی و نویسنده کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» سوم مهرماه در حوزه هنری یزد برگزار می‌شود.

 حسام سالکی، معاون فرهنگی حوزه هنری یزد از برگزاری کارگاه تاریخ شفاهی «خاطرات دیگر نوشت» در این مرکز خبر داد و اظهار کرد: این کارگاه هم‌زمان با هفته دفاع مقدس با حضور میرزا محمد سُلگی راوی و حمید حسام نویسنده کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» اثر تحسین شده رهبر معظم انقلاب اسلامی و دارنده رتبه نخست جایزه جلال آل احمد در سال ۹۴ برگزار خواهد شد.
سالکی افزود: این نشست ساعت ۱۲:۳۰ روز دوشنبه سوم مهرماه با حضور تعدادی از مصاحبه‌گران جوان دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری حوزه هنری استان و نویسندگان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس در نارنجستان هنر این مرکز برگزار می‌شود.
مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان هدف از برگزاری این نشست را آشنایی فعالان عرصه تاریخ شفاهی با نحوه مصاحبه، پیاده‌سازی، تدوین، آرشیو مصاحبه‌ها و ... عنوان کرد و تعامل، همفکری، تبادل اندیشه‌ها و هم‌افزایی نویسندگان، پژوهشگران و فعالان این عرصه را از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه برشمرد.
وی اظهار کرد: «کتاب آب هرگز نمی‌میرد» روایت خاطرات شفاهی جانبار ۷۰ درصد سردار میرزامحمد سُلگی فرمانده گردان ۱۵۲حضرت ابوالفضل (ع) لشکر انصارالحسین (ع) استان همدان است که به کوشش حمید حسام در مدت ۲۰ ماه گردآوری و ثبت شده است.
یادآور می شود این کارگاه به همت حوزه هنری یزد، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا