یزدفردا "سردبیر:شکی نیست که روزهای پیش رو روزهای بسیار سر نوشت سازی برای استان است .
داستان از آنجا آغاز می شود که احمد شیرزاد دچار عارضه قلبی شد و به سفارش پزشکان چند ماهی باید از فشار های کاری خود کم می کرد ؛ ایشان با وزیر وقت جناب فانی و هم با استاندار جناب میر محمدی هماهنگی کردند و آمادگی خود را برای باز نشستگی اعلام نمودند .
با پخش این خبر هرکسی با هدفی خاص به تلاش بر خواست تا گزینه ی خود را جایگزین شیرزاد کند و درست این همان اتفاقی بود که هم وزیر ،هم استاندار را به این نتیجه رساند که شیرزاد هنوز بی بدیل ترین گزینه برای آموزش و پرورش است و با قطعیت از ماندن شیرزاد حمایت کردند و ایشان به کار خود ادامه دادند .
  اما این روزها با تغییر وزیر ،شیرزاد مرد اخلاق مدار آموزش و پرورش بار دیگر با وزیر جدید هماهنگ نمود که هر وقت استاندار مشخص شد، چنانچه استان و کشور تشخیص دادند؛ ایشان با سی و شش سال سابقه آماده است تا بازنشست شود .
و باز تیمهای مختلف به تکاپو افتادند تا گزینه هایی را به کرسی آموزش و پروش بنشانند که خودشان دولت در سایه باشند .
اینکه می شود شیرزاد را بازنسشت کرد و خودش هم می خواهد حرف درستی  است!
 اما هیچ کس از پیشکسوتان و دلسوزان و آگاهان عرصه ی آموزش و پرورش باور ندارد که رفتن شیرزاد نفعی حتی اندک برای آموزش و پرورش دارد .
 و اینک تصمیم نهایی در دستان مرد دولت تدبیر و امید است یعنی زمانی قمی همان کس که این روزها همه را دعوت به نقد سازنده و ارائه پیشنهاد کرده است .
زمانی قمی که تاکید دارد استان مشکلات بسیار دارد و وقت بسیار کم است شایسته است از این نکته غافل نماند رفتن شیرزاد از آموزش و پرورش یک اجبار نیست !
یک مصلحت هم نیست !
یک تدبیر هم به حساب نمی آید .
 رفتن شیرزاد یعنی دردسرهایی که استاندار باید بعدا بار آنرا شخصا به دوش بکشد و پاسخگو باشد .
کافیست استاندار محترم فقط به یک پیشنهاد عمل نمایند و آن هم این است :
گزینه های مطرح شده را دعوت کنند و از آنها بپرسند آیا در حال حاضر رفتن شیرزاد و جایگزینی آنها در آموزش و پرورش صلاح مردم ،صلاح دولت تدبیر و امید هست یا نه ؟
اگر کسی پاسخ مثبت داد نویسنده از آموزش و پرورش  و مشکلات آن هیچ چیز نمی داند .!!!
بنده پیر مغانم که زجهلم برهاند
پیر ما هرچه کند عین عنایت باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا