معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: احداث اولین آزادراه جنوب و شمال شرق کشور تحول بزرگی برای استان یزد است و باید سریع‌تر اجرایی شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست هماهنگی پروژه آزادراه اردکان، یزد و مهریز با حضور فرمانداران و مسئولان ادارات مربوطه در محل استانداری یزد برگزار شد.
«سیدمحمدرضا سیدحسینی» در این نشست گفت: احداث این آزادراه اولین پروژه آزادراه جنوب و شمال شرق کشور را رقم می‌زند و تحول بزرگی برای استان یزد به شمار می رود.
وی افزود: همه دستگاه‌های استان اعم از راه و شهرسازی، فرمانداری‌ها، اداره کل محیط‌زیست و منابع طبیعی استان باید هماهنگ عمل کنند و هرچه سریع‌تر بایدها و نبایدهای این پروژه را مشخص کنند.
سید حسینی بابیان اینکه برخی از پروژه‌ها به علت روشن نبودن دیدگاه برخی مسئولان بعد از گذشت نیمی از کار به تعویق می‌افتند، تأکید کرد: برای این پروژه مهم با برآورد اعتبار هزار میلیارد تومان نباید چنین اتفاقی بیافتد و نباید در بین کار به دلایلی پروژه تعطیل شود، بنابراین همه دستگاه‌های مربوط نظرات کارشناسی و قطعی خود را اعلام کنند.
وی با تأکید بر سرعت عمل در اجرایی شدن و تکمیل این پروژه تصریح کرد: فرمانداران شهرستان‌ها مسئول هماهنگی این پروژه هستند و هیچ مدیر استانی حق ندارد بدون هماهنگی با فرمانداران در امور شهرستان‌ها دخالت کند. همچنین هیچ مدیر شهرستانی حق ندارد بدون هماهنگی با فرمانداران در امور مدیر استانی دخالت کند، گزارشی در غیر این صورت برسد؛ برخورد جدی خواهیم کرد.
وی در ادامه بر اهمیت و اجرای موازین زیست‌محیطی در این پروژه تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: در توسعه کشور هر جا که محیط‌زیست نادیده گرفته شد ضربه خورده‌ایم و شخص من حفاظت محیط‌زیست را در اولویت همه اقدامات می‌دانم و این پروژه آزادراه هم نباید محیط‌زیست را تهدید کند.
وی در پایان عنوان کرد: با توجه به اینکه این پروژه تبدیل بزرگراه به آزادراه است نیاز به عرصه بیشتر و زیرگذرهای متعدد دارد که باید با ادارات محیط‌زیست و منابع طبیعی در هماهنگی کامل باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا