نماینده ولی فقیه در استان یزد خواستار احداث ساختمان هایی براساس معماری اسلامی با مصرف انرژی کمتر شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان، رئیس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان يزد در دیدار با نماينده ولي فقيه در استان ، گزارشي از عملکرد و برنامه هاي اين نهاد فني تخصصي را ارائه كرد و گفت : سازمان نظام مهندسي ساختمان استان يزد با 6000 نفر مهندسان عضو ، روند رو به رشدي را در جهت توسعه ساخت وسازهاي اصولي، مستحكم و قانونمند دنبال مي كند .
مهندس فرشید افزود : ترغيب مالكان به اجراي مقررات ملي و اخذ پروانه ساختمان مي تواند زمينه ساز توليد ابنيه اي مقاوم و بموازات آن ايجاد اشتغال مولد براي مهندسان باشد . ‌
در اين ديدار نماينده ولي فقيه در استان يزد ، مهندسان را نيروهاي توانمند و بالنده استان توصيف و خاطر نشان كرد : معماري ايراني اسلامي استان يزد ازقديم زبانزد خاص و عام بوده و در حال حاضر نيز بايستي در طراحي ها نكات ظريف و حيات بخش معماري اصيل اين اقليم بكار گرفته شود .
آیت الله ناصری افزود: در معماري منطقه بهترين استفاده از فضاهاي مختلف برده مي شد و بويژه در مصرف انرژي صرفه جويي خوبي بعمل مي آمد بگونه اي كه غالباً نه تنها در طول روز نيازي به استفاده از روشنايي مصنوعي نبود بلكه سرمايش و گرمايش منازل هم بر محور بكارگيري انرژي هاي طبيعي صورت‌ مي پذيرفت، که همه این موارد و ویژگی ها می تواند در زمان حال نیز توسط مهندسان در طراحی ها و اجرای ساختمان ها به کار گرفته شود. وی همچنین کیفیت خوب ساخت و ساز را همراه با کاهش هزینه های غیر ضروری خواستار شدو اجراي طرحهاي حمايت از اقشار كم درآمد براي ساخت مسكن را ستود و مشارکت فعال سازمان در اجرای طرح های زیربنایی توسعه استان را مهم توصیف کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا