ريیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد از توجه مسئولان برگزاری مسابقات کن‌استراکشن در جهت حمایت از مردم مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد، <<سید حیدر میرفخرالدینی>> ضمن ابراز تأسف و اندوه از اتفاق حزن‌انگیز زلزله غرب کشور، گفت: با توجه به عزم جدی تمامی مسئولان کشور در جهت کمک به مناطق زلزله زده، دانشگاه فنی و حرفه‌ای يزد نیز در حد توان وارد عمل شده است . 

وي تصریح کرد: مسابقات کن استراکشن نیز علاوه بر وجه علمی و پژوهشی  می‌تواند در جهت کارهای خیری نیز گام بردارد و هم‌اکنون با توجه به تلاش مسئولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت حل گوشه‌ای از مشکلات مناطق غرب کشور، این مسابقات نیز می‌تواند فرصت مناسبی در این خصوص باشد.

ريیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در اين باره گفت: هماهنگی‌هایی در جهت اهداء بخشی از کنسروهای غذایی مسابقات کن استراکشن به مناطق زلزله زده و بخش ديگر به موسسات خيريه صورت گرفته است . 

وی افزود: پس از پایان مسابقات در صورت وجود نیاز، بخشی از این کنسروها جمع‌آوری، بسته‌بندی و در اختیار مسئولان ذیربط قرار خواهد گرفت . 

وی با اشاره به استقبال از این مسابقات بیان کرد: بار علمی و پژوهشی این مسابقات باعث شده كه تاکنون پیگیری‌های زیادی در خصوص ثبت‌نام در این مسابقات داشته باشیم و هم‌اکنون با توجه به زلزله مناطق غرب کشور و تاکید مسئولین برگزاری بر کمک به این مناطق، امید است بتوانیم میزبان تعداد بیشتری از تیم‌ها باشیم . 

پیش بینی می‌شود، حداقل 100 تیم، 200 هزار کنسرو را در اين مسابقات به سازهای مهندسی و نماد‌های تاریخی و فرهنگی تبدیل نمایند.

گفتني است،‌ اولین دوره مسابقات کن استراکشن دانشگاه فنی و حرفه ای (ساخت و نمایش سازه‌های غول پیکر و زیبا بوسیله کنسروهای غذا) در تاریخ 9 آذر ماه سال جاری برگزار می گردد و عموم مردم می توانند در روز جمعه مورخ 10 آذر ماه با مراجعه به دانشکده فنی امام علی (ع) یزد واقع در بلوار امیر کبیر از این سازه ها دیدن فرمایند. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا