استاندار يزد گفت: بديهي است كه بايد براي تمامي مصوبات شوراي پيشگيري از وقوع جرم استان، در مرحله اجرا، احترام خاص قائل باشيم و همه دستگاه ها موظفند تا اين مصوبات را بدون استثناء اجرا نمايند.

به گزارش  روابط عمومي استانداري يزد، "شوراي پيشگيري از وقوع جرم استان"، صبح دوشنبه 29 آبانماه 1396 به رياست " محمود زماني قمي" در سالن كنفرانس دادگستري استان برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست، ضمن تبريك حلول ماه ربيع الاول و آرزوي قبولي عزاداريها در ماه هاي محرم و صفر، خاطر نشان نمود: شوراي پيشگيري از وقوع جرم استان، يكي از مجموعه هاييست كه اخذ تصميم درست و اجراي به موقع و دقيق تصميمات ماخوذه در آن، ميتواند در رفع مشكلات اجتماعي و بهتر انجام شدن امور در مجموعه دستگا هاي دولتي و حاكميتي  تاثير بسزايي داشته باشد.
" زماني قمي" افزود: رسالت بزرگ و مهم انقلاب اسلامي و شجره طيبه بر آمده از آن، يعني جمهوري اسلامي، ايجاد يك جامعه پاك با حداقل مشكلات است و علاوه بر آن دين مبين اسلام نيز، بر مسيرهاي پيشگيرانه در وقوع جرائم و تخلفات، نسبت به درمان، تاكيد بيشتري داشته و اتفاقاً علوم و فنون روز نيز بر اين آموزه ديني صحه مي گذارند.
وي با بيان اين نكته كه " هدف از انقلاب اسلامي، دستيابي به جامعه اي با شاخصهاي والاست" تصريح كرد: طبيعتاً هم دستگاه قضايي و هم نهادهاي اطلاعاتي، امنيتي و انتظامي و در راس آن شوراي تامين استان، به اين اصل مشترك رسيده اند كه اگر روندهاي پيشگيرانه در مواجه با جرائم به درستي اجرا شود، به نقطه مطلوب تري در اين حوزه خواهيم رسيد.
استاندار يزد آنگاه ضمن تاكيد بر حضور مديران دستگاه هاي مختلف در نشست شوراي پيشگيري از وقوع جرم استان با لحاظ تامل بر موضوعات و ارائه راهكار مناسب، خاطر نشان نمود: بديهي است كه بايد براي تمامي مصوبات اين شورا در مرحله اجرا، احترام خاص قائل باشيم و همه دستگاه ها موظفند تا اين مصوبات را بدون استثناء اجرا نمايند.
رييس شوراي پيشگيري از وقوع جرم استان در ادامه از همه اعضاء اين شورا خواست تا نكاتي كه مجموعه دستگاه هاي دولتي بايد در ارتباط با پيشگيري از وقوع جرم، در استان بدان توجه كنند را اعلام نمايد تا در قالب بخشنامه و با تفكيك مسئوليتها از سوي استاندار به اين دستگاه ها ابلاغ شود.
استاندار يزد افزود: اين شورا به منظور طراحي همه مسيرهاي دستيابي به يك جامعه پاك و توام با آرامش طراحي شده و البته لازم است تا همه دستگاه ها با آن همكاري كامل داشته باشند و به مصوبات آن عمل نمايند و بدانيم كه پيشگيري ضرورت رسيدن به يك جامعه آرام و منطقي است.
" زماني قمي" در پايان ضمن تشكر از همه اعضاء اين شورا، ابراز اميدواري نمود تا همه مسئولين استان بتوانند گامي هر چند كوچك در جهت پيشگيري از وقوع جرائم و آسيبهاي اجتماعي بردارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا