فرماندار يزد گفت: خيرين می توانند به عنوان كمك يار دولت در ارتقای سلامت بيماران خاص نقش بسزايي داشته باشند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه كميته بيماري هاي خاص شهرستان يزد با حضور فرماندار، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري و جمعي ديگر از مديران ادارات شهرستان برگزار شد.

« مصطفي سالاري » در اين جلسه با بيان اينكه متأسفانه كم تحركي، تغذيه نامناسب و وجود اضطراب و استرس مهمترين عوامل شيوع بيماري ها هستند اظهار داشت: كميته بيماريهاي خاص شهرستان نيز به تبع استان تشكيل شده كه اميدواريم با اتخاذ راهكارهاي اجرايي و كاربردي بتوانيم در راستاي رفع برخي از مشكلات افراد درگير به بيماري هاي خاص گام برداريم.

فرماندار يزد با اشاره به اقدامات و سياست هاي دولت تدبير و اميد در بحث حمايت از بيماران خاص افزود: طرح ها و برنامه هاي خوبي در بخشي از خدمات به افراد جامعه هدف اجرايي شده اما، اعتبارات دولتي به تنهايي براي درمان اين نوع بيماران كافي نيست و بدون شك بايد زمينه را براي حضور سازمان هاي مردم نهاد و خيرين در اين حوزه نيز بيش از پيش فراهم شود.

وي با مهم دانستن بحث پيشگيري در موضوع بيماري هاي خاص خاطرنشان كرد: اصل پيشگيري در تمامي حوزه يك امر علمي و پذيرفته شده است و قطعاً هزينه هاي آن از هزينه هاي درمان كمتر است.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد در پايان خواستار اختصاص سانس سالن هاي ورزشي و استخر ويژه بيماران خاص در سطح شهرستان شد و تصريح كرد: برگزاری اردوهای تفریحی و رفاهی، كلاسهاي ورزشي، اجراي برنامه هاي فرهنگي و ... برای بیماران خاص از راهکارهایی است که می تواند در افزایش روحیه و ایجاد انگیزه های لازم در این عزیزان مؤثر باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا