در راستای سلامت شهروندان و جلوگیری از آلودگی محیط زیست با دستور دادستان محترم شهرستان بافق و با همکاری نیروی انتظامی، یک واحد کشتار غیرمجاز دام پلمپ شد.

در راستای سلامت شهروندان و جلوگیری از آلودگی محیط زیست با دستور دادستان محترم شهرستان بافق و با همکاری نیروی انتظامی،یک واحد کشتار غیرمجاز دام پلمپ شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بافق گفت: کشتار دام در خارج از کشتارگاه، خلاف قانون بوده و به استناد ماده 688 قانون مجازات‌های اسلامی و مواد 4 و 12 قانون سازمان دامپزشکی کشور قابل پیگرد در مراجع قضایی است.

دکتر احسان زارع عنوان کرد: به منظور برخورد با متصدیان کشتار غیر مجاز و پلمپ واحد محل فعالیت آن ها، حکم قضایی از سوی دادستان محترم شهرستان صادر گردید.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق توافق صورت گرفته از طرف شبکه دامپزشکی با شهرداری شهرستان بافق مقرر گردید حداکثر تا پایان دی ماه سال جاری نسبت به رفع نواقص بهداشتی و عمرانی کشتارگاه سنتی بافق در جهت تامین سلامت شهروندان اقدامات لازم صورت پذیرد تا همشهریان محترم از سلامت گوشت مصرفی خود در مراکز عرضه گوشت اطمینان خاطر داشته باشند.

زارع در پایان افزود: با توجه به مشکلات بهداشتی و بیماری هایی که ممکن است در عرضه و مصرف چنین گوشت های غیرمجازی ایجاد گردد، از عموم شهروندان خواهشمندیم هرگونه کشتار غیر مجاز  را به شبکه دامپزشکی شهرستان گزارش کنند تا پیگیری لازم  جهت برخورد با هرگونه تخلف بهداشتی در این زمینه بعمل آید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا