مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از اعزام تیم بهداشت و درمان اضطراری (BHCU) به مناطق آسیب دیده زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ عباس احدپور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اظهار داشت: اولین تیم بهداشت و درمان اضطراری (BHCU) استان به منظور  ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، دارویی، امدادی و کمک به بازتوانی زلزله زدگان ، به منطقه زلزله زده ثلاث باباجانی کرمانشاه اعزام شد.

وی مهمترین وظایف تیم اعزامی را بهداشت اولیه و مراقبت مادر و کودک، مراقبت های بهداشت روان، کارشناسی تغذیه، مراقبت های زنان، خدمات درمانگاهی و .... که بر اساس اصول خدمات بهداشت اولیه (PHC) فعالیت می کند بر شمرد و هدف تیم بهداشت و درمان اضطراری را کمک به امر سلامت جامعه عنوان کرد.

احدپور همچنین خاطر نشان کرد: این تیم متشکل از 15 نفر از اعضای توانمند و داوطلب فعال این جمعیت ، شامل پزشک، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت محیط و تغذیه، کارشناس بهداشت روان، تکنسین دارویی و نجاتگر با هدف ارائه خدمات درمانی و امدادی به آسیب دیدگان طبق برنامه ریزی از پیش صورت گرفته جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله‌زده ثلاث باباجانی از روز 18 آذر ماه به مدت یک هفته به امر خدمت رسانی مشغول خواهند بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا