تفاهم ‌نامه‌ همکاری بین شرکت آب منطقه ای یزد و اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با حضور محمد مهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد و احمد شیرزاد مدیرکل ادره آموزش و پرورش استان یزد امضاء شد.

این تفاهم نامه شامل  8 ماده و یک تبصره می باشد و  دانش آموزان در سه پایه دوره  اول متوسطه استان یزد   در قالب طرح داناب ( طرح دانش آموزي نجات آب  ) آموزش داده می شوند.

 محمد مهدی جوادیان زاده هدف از انعقاد این تفاهم نامه  را  تحقق آموزش های عمومی فرهنگ حفاظت بهتر از منابع آب دانست و افزود : اجرای طرح داناب حرکت مثبتی در آگاهی و اطلاع رسانی  در زمینه آب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به وضعیت بحرانی آب استان گفت :  برای خروج از وضعیت بحرانی آب   باید طرح احیاء و تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی  که  جزء سیاست های اساسی وزارت نیرو می باشد را اجرا نمائیم و اجرای این  طرح تنها راه نجات آب کشور است .

 وی تأکید کرد : آب میراث پدرانمان نیست بلکه امانتی است برای فرزندانمان و ما از طریق فرهنگ سازی و اطلاع رسانی باید اهمیت آب را برای نسل امروز نهادینه نمائیم و  شرکت آب منطقه ای برای تداوم این امر و اجرای طرح داناب  مقدمات لازم را فراهم نموده است.

 درادامه احمد شیرزاد  در این نشست با اشاره بر اهمیت آب ابراز داشت: در آینده  ، دنیا  به دنبال علم و آب  می رود و مشکلات آینده بر سر تصاحب آنها   می باشد یعنی جنگ آینده جنگ  تصاحب آب و فناوری  است.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد افزود : هیچ نهادی در جامعه نمی تواند  مثل آموزش و پرورش زمینه دانائی دانش آموزان را فراهم نمایدو هدف ما این است که دانش آموزان عمق فاجعه بحران آب را متوجه شوند و این دغدغه را داشته باشند که حیات ما به وجود آب بستگی دارد .

 شیرزاد  ادامه داد : برای موفقیت این گونه طرح ها باید علاوه برایجاد شور ونشاط درمدارس به دانش آموزان اعتماد کنیم و مسئولیت ها را در قالب آموزش های منسجم به آنان واگذار نمائیم .

در ادامه مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد در مورد طرح داناب اظهار داشت  : طرح  ملی دانش آموزی  نجات آب   طرح ملی است با هدف آموزش و ارتقاء آگاهی عمومی دانش آموزان مقطع اول متوسطه در زمینه مسائل و چالش های آب کشور كه با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش در سطح ملی اجرا می شود  و با تکیه بر مبانی علمی و به طور یکسان و هماهنگ در تمامی نقاط کشور اجرا می گردد.

 سید علیرضا کربلائی اکرمی افزود : آموزش دانش آموزان در سه سطح آموزش پایه ، آموزش عمومی و آموزش تخصصی با استفاده از محتوای آموزشی سایت ملی داناب ، کتب آموزشی و به صورت فعالیت محور بودن اجرا می شود.

 وی تأکید کرد : در سطح اول  ، مخاطبین اصلی این طرح ، دانش آموزان  دوره متوسطه اول  هستند که در سطح دوم معلمان ، والدین و وابستگان دانش آموزان را هم در بر می گیرد.

 مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد  بیان کرد :  چارچوپ و فرایند اجرای طرح داناب  با نظام های هفت گانه ی  آموزشی ، مشارکتی ، ارتباطی ، رسانه ای ، انگیزشی  و تشویقی ، ارزیابی و ارزشیابی ، مستند سازی و گزارش دهی در مدارس اجرا می شود.

وی در پایان سخنانش  مهم ترین هدف از اجرای طرح  را " موج صرفه جوئی " انتقال مسائل و چالش های بخش آب  از طریق دانش آموزان به خانواده ها و اولیای آنان و جلب توجه ایشان نسبت به مسأله  کمبود آب دانست.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا