استاندار یزد با تأکید بر اینکه لازم است برای موضوع مهاجرت اتباع خارجی به‌ویژه غیرمجازها تصمیم‌گیری مطلوب‌تری صورت گیرد، بیان داشت: طرح جامع ساماندهی اتباع خارجی به وزارت کشور ارسال‌شده است تا تصمیم نهایی در این زمینه گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به ریاست استاندار یزد و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضای این شورا در محل سالن زنده‌یاد حمیدیا برگزار شد.
«محمود زمانی قمی» در این نشست با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: موضوع اعتیاد از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان یکی از آسیب‌های پر اولویت به آن توجه شده و سفارش زیادی را در این زمینه داشته‌اند.
وی بابیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد علت بسیاری از جرائم و گرفتاری‌ها نیز اعتیاد است؛ ادامه داد: مبارزه با این پدیده شوم جدیت خاصی را می‌طلبد.
استاندار یزد با اشاره به اینکه تأثیر مهاجرت بر حوزه‌های مختلف استان و شهر یزد انکارناپذیر است و بر بسیاری از موضوعات به‌طور مستقیم تأثیر داشته است؛ اضافه کرد: مهاجرت در استان یزد بر دو نوع مهاجرت غیر ایرانی و مهاجرین استان‌های پیرامونی است.
وی بابیان اینکه در خصوص مهاجرت‌ها نیز باید جلسات جداگانه برای تصمیم‌گیری برگزار کرد؛ افزود: باید در این راستا ازنظر و پیشنهاد‌های همه اهل‌فن و خبرگان این حوزه نهایت استفاده شود تا مشکلات ناشی از مهاجرت ریشه‌یابی و به‌نوعی حل‌وفصل شود.
زمانی قمی بابیان اینکه لازم است در خصوص مهاجران خارجی تصمیمات مؤثر وجدی‌تری گرفته شود؛ اظهار داشت: اداره کار باید در این زمینه نظارت و تصمیمات سخت‌تری داشته باشد و اعمال قانون به‌صورت جدی صورت گیرد.
وی با تأکید بر اینکه باید بر روی موضوع مهاجرت اتباع خارجی به‌ویژه غیرمجاز‌ها تصمیم‌گیری مطلوب‌تری صورت گیرد، بیان داشت: طرح جامعی در این زمینه به کشور داده‌شده و خواست استان نیز ساماندهی این موضوعات است و اگر وضعیت ساماندهی مهاجران را رها کنیم قطعاً گرفتاری‌های استان بیشتر خواهد شد و یزد از حالت یکپارچگی نیز خارج می‌شود و توانایی خودکنترلی استان دچار آسیب خواهد شد.
استاندار یزد در ادامه خواستار تعامل دستگاه‌های مربوطه در این زمینه شد و عنوان کرد: بخشنامه و تصمیم آنی مشکلات را یکجا حل نمی‌کند بلکه اهتمام جدی و تسریع در اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها و پیگیری آن را لازم دارد.
مصوبات این شورا اهتمام جدی و تسریع در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های تفاهم‌نامه‌های سه‌جانبه توسط دستگاه‌ها با نظارت شورای هماهنگی استان یزد، انجام فعالیت کاهش آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر توسط شهرداری‌ها با هماهنگی شورای مواد مخدر، تدارک و تأمین یک محل مناسب در راستای ایجاد مرکز توانمندی معتادین تحت عنوان خانه بهبودی توسط شهرداری یزد، پیگیری و انعکاس نتیجه کارشناسی لزوم احداث ایست و بازرسی بافق یزد به شورای تأمین استان یزد توسط ناجا و برنامه‌ریزی همه‌جانبه جهت ساماندهی بافت تاریخی و فرسوده با عنایت به جهانی‌شدن شهر یزد در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد به‌عنوان مصوبات این نشست اعلام شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا