«محمود زمانی قمی» در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بابیان اینکه در حوزه گردشگری سلایق گوناگونی وجود دارد؛ اظهار داشت: ضرورت دارد نگرش‌ها نسبت به ورود گردشگر به کشور و استان تغییر کند و رویکرد مناسب‌تری اتخاذ شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ روز پنج‌شنبه 28 دی‌ماه 96، نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور استاندار یزد، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، جمعی از فعالین بخش خصوصی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در محل اتاق بازرگانی استان یزد برگزار شد.
«محمود زمانی قمی» در این نشست بابیان اینکه برخی تصمیمات در اختیار استان نیست؛ اظهار داشت: در مواردی که به عهده استان باشید حمایت لازم را خواهیم کرد.
وی بابیان اینکه در گردشگری هنوز اقتصادی نیستیم؛ ادامه داد: هتل در دنیا به‌عنوان زیرساخت گردشگری شناخته‌شده اما در ایران هنوز با این نگاه فاصله‌داریم.
استاندار یزد بابیان اینکه در حوزه گردشگری هنوز نگاه درستی نداریم و تصمیم درستی نمی‌گیریم؛ اضافه کرد: در حوزه گردشگری سلایق گوناگونی وجود دارد، لذا ضرورت دارد نگرش‌ها نسبت به ورود گردشگر به کشور و استان تغییر کند و رویکرد مناسب‌تری اتخاذ شود.
زمانی قمی اظهار داشت: در حوزه گردشگری سلایق گوناگونی وجود دارد لذا باید در تغییر نگرش‌ها نسبت به ورود گردشگر به کشور رویکرد مناسب‌تری را دنبال کنیم.
وی افزود: در حوزه‌های مختلف اقتصادی درخواست‌هایی برای اصلاح رویه مطرح شود تا روش قیمت‌گذاری، سامانه معادن، مواد پتروشیمی، تولید پلاستیک، گردشگری و برای تأمین مواد اولیه اقدام شود تا مشکلات نیز کم شود.
استاندار یزد با اشاره به برخی انتقادها در خصوص روش قیمت‌گذاری برای مواد اولیه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی گفت: روشی که اکنون دنبال می‌شود اگر تداوم یابد کارخانه‌های تولید پلاستیک را از حیات خود ساقط می‌کند و از بین می‌برد.
زمانی قمی بابیان اینکه بروکراسی ما گرفتار کاغذبازی شده عنوان کرد: در نشست‌ها نیز پرگویی می‌کنیم درحالی‌که باید مسائل مربوط به آن حوزه مطرح و رسیدگی شود لذا لازم است برای رسیدگی به مسائل، برخی موارد رعایت شود تا بتوان رفع اشکال کرد.
وی با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات در حوزه گردشگری و صنایع پتروشیمی و معادن گردش کار تهیه و ارائه شود؛ گفت: قطعاً مسائل را به وزارتخانه‌ها و شخص ریاست‌جمهور ارائه خواهم داد و برای حصول نتیجه پیگیری می‌کنم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا