«معصومه ابتکار» در شورای اداری استان یزد بابیان اینکه لازم است نگاهی نو و گفتگویی با نسل جدید برای حفظ انقلاب داشته باشیم اظهار کرد: همه شاخص‌ها نشان می‌دهد که جامعه ما به امید نیاز دارد اما گاهی فضاسازی‌هایی ایجاد می‌شود که فضای امید و نشاط را از جامعه دور می‌کند و همه ما باید به این موردتوجه داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه 2 بهمن‌ماه «معصومه ابتکار» در شورای اداری استان یزد با تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) به‌عنوان پیام‌آور واقعه کربلا اظهار داشت: حضرت زینب دیدگاه بشریت را در مورد یک رویداد و حادثه تغییر داد و این تغییر دیدگاه باید موردتوجه مدیران این نظام باشد.
وی بابیان اینکه در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم ادامه داد: مشکلات و مسائل همواره بوده‌اند اما مهم است که به چه اندازه بتوانیم با تغییر دیدگاه‌ها در این سال‌ها که سیری از حکومت‌داری را طی کرده‌ایم ارتباط گسترده نسل امروز را با این انقلاب برقرار کنیم.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه وحدت و همدلی که خواست و مورد تأکید حضرت امام بوده و رهبری نیز توجه ویژه به آن دارند؛ اضافه کرد: متأسفانه هنوز برخی در فضای انتخاباتی هستند و کشور را دچار تلاطم می‌کند درحالی‌که باید برای اشتغال و ثبات کشور تلاش کرد پیام‌هایی می‌دهند که جای تأمل دارد.
وی بابیان اینکه تهدیدات و آسیب‌ها در کشور ما بسیار جدی است و همواره وجود دارد افزود: یکی از این تهدیدها در مورد برجام است که دولت سعی دارد در قالب این توافق حداکثرها را برای کشور به دست بیاورد و تأمین کند.
ابتکار بابیان اینکه لازم است نگاهی نو و گفتگویی با نسل جدید برای حفظ انقلاب داشته باشیم اضافه کرد: همه شاخص‌ها نشان از این دارد که جامعه ما به امید نیاز دارد درحالی‌که همه ما به داشتن امید اعتقادداریم و یاس را شیطانی می‌دانیم اما گاهی فضاسازی‌هایی ایجاد می‌شود که فضای امید و نشاط را از جامعه دور می‌کند و همه ما باید به این موردتوجه داشته باشیم.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به موارد خاص مربوط به حوزه زنان و خانواده بیان داشت: یکی از اهداف موردتوجه انقلاب رعایت عدالت بوده و با همه تلاش‌هایی که برای رفع تبعیض صورت گرفته است، در برخی شاخص‌ها وضعیت زنان نسبت به آنچه باید باشد تحقق‌نیافته است.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در ماده 101 برنامه ششم توجه خاصی به عدالت در امور زنان شده است بیان داشت: در بسیاری از شاخص‌ها زنان در معرض آسیب هستند و مواردی مانند ورزش، بهداشت و سلامت و آموزش‌های موردنیاز خانواده که ضروری است اما به دلیل برخی نابرابری‌ها نمی‌توانند مانند مردان در عرصه باشند و از این شاخص‌ها بهره ببرند.
وی بابیان اینکه ماده مذکور تأکید دارد تا همه دستگاه‌ها در خصوص زن و خانواده نگاه جامع و فرا بخشی داشته باشند؛ افزود: توافقنامه تدوین این موضوع در استان یزد به امضا رسید و بر اساس آن باید زنان و دختران در کنار مردان و پسران فعالیت‌های خود را داشته باشند و از شاخص‌ها به‌طور یکسان بهره‌مند شوند.
ابتکار در بخشی از سخنان خود به تشریح اطلس آسیب‌ها پرداخت و گفت: هر دستگاهی به‌طور مستمر به‌عنوان یک عنصر مهم برای برنامه‌ریزی متعادل جنسیتی گام بردارد و تبعیض‌ها را حذف کند.
وی با تأکید بر موضوع خانواده و تحولات در آن به‌عنوان محوری برای رشد جامعه تصریح کرد: بسیاری بر این عقیده‌اند که بنیان اقتصاد از خانواده شکل می‌گیرد و برای تحقق اقتصاد مقاومتی موردنظر مقام معظم رهبری لازم است تا خانواده‌ای سالم و شکوفا داشته باشیم.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از دیگر سیاست‌های مهم در برنامه ششم توسعه را حمایت از زنان سرپرست خانوار به‌طور ویژه برشمرد و عنوان کرد: انتظار می‌رود تا همه دستگاه‌ها تکالیفی که در این زمینه بر عهده‌دارند به‌طورجدی موردتوجه قرار داده و برای اجرای آن تلاش داشته باشند.
وی بابیان اینکه درگذشته نسبت به رشد و تعالی زنان به‌طور طبیعی غفلت شده است افزود: در دولت هدف‌گذاری شده که 30 درصد از فعالیت‌های دولتی در اختیار زنان باشد و بتوانند در این زمینه رشد و تعالی یابند و مدیریت خود را نشان دهند.
ابتکار بابیان اینکه دولت در این زمینه اقدامات خوبی را آغاز کرده و در سطح معاونان وزرا برای انتخاب بانوان اقدام شده است اظهار داشت: قرار نیست بدون توجه به شایستگی‌ها و توانمندی‌ها از بانوان استفاده کنیم بلکه بر اساس توانمندی و کارآمدی بانوان برای کارآمدی بیشتر دولت از بانوان استفاده خواهیم کرد.
وی در بخشی از سخنان خود به تشریح سیاست‌های اشتغالی دولت پرداخت و گفت: تأکید شده در این سیاست‌ها تمامی اقشار دیده شوند و در اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی دولت توجه خاصی به اشتغال زنان دارد.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور بابیان اینکه تأکید دولت بر توان‌افزایی در این زمینه است افزود: لازم است در خصوص بازاریابی کالا و خدمات و ارائه بسته‌بندی‌های جدید بر بستر فناوری و دانش برنامه‌ریزی و اقدام شود و بتوانیم از فرصت‌هایی که به وجود می‌آید نهایت بهره را ببریم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا