«محمود زمانی قمی» در نشست شورای اداری، استان یزد را یکی از قطب‌های درمانی کشور دانست و عنوان کرد: ۴۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی در اختیار بیمارانی از استان‌های هم‌جوار با تعرفه ای به مراتب کم تر و ارزان تر از سایر استان ها است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه 2 بهمن 96؛ «محمود زمانی قمی» در شورای اداری استان یزد که با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور برگزار شد با تبریک ولادت حضرت زینب (س) اظهار داشت: به فرموده حضرت علی (ع) صلح مایه امنیت کشور است و در ترک مشورت خیری نخواهد بود و در حفظ بیت‌المال هم نباید چیزی را بیش ازآنچه حقشان است بدهیم.
وی در ادامه به معرفی استان یزد پرداخت و با پرآوازه خواندن این استان در حفظ فرهنگ دین و آمیختگی آن بافرهنگ ایرانی افزود: یونسکو داشته‌های یزد را به رسمیت شناخته و به‌عنوان اولین شهر خشت خام جهان به ثبت رسانده که به‌عنوان مزیتی برای رفع مشکلات به آن می‌نگریم.
استاندار یزد بابیان اینکه در حوزه اقتصاد هم یزد و یزدی‌ها از چند دهه پیش به توسعه فعالیت‌های صنعتی پرداختند؛ ادامه داد: در حوزه معدن نیز واحدهای زیادی تأسیس‌شده و بامطالعه‌ای که داشتند، بجای بردن مواد معدنی به کنار آب به راهکار دوم یعنی انتقال آب گرویدند و انتخاب کردند تا در عرصه فولاد هم حرفی برای گفتن داشته باشند.
وی بابیان اینکه سیاست‌های اقتصادی سال‌های گذشته استان را دچار آسیب کرده است؛ افزود: سیاست استان کمک به واحدهای آسیب‌دیده و حمایت از واحدهایی که آسیبی ندیده‌اند و درنهایت کمک به سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در استان است.
زمانی قمی بابیان اینکه عمده‌ترین مسئله کشور بیکاری است؛ اظهار داشت: در این زمینه نیز اقتصاد مقاومتی در سطح کشور پذیرفته‌شده و استان یزد هم در این زمینه به اقتصاد خرد و روستایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی توجه ویژه دارد.
وی بابیان اینکه روستاهای استان دارای ظرفیت اشتغال و تولید هستند؛ تصریح کرد: نشست‌های اقتصاد مقاومتی را به روستاها و دیگر نقاط استان بردیم ضمن اینکه در مواردی هم برای ایجاد اشتغال از تمامی ظرفیت‌های ملی و محلی استفاده خواهیم کرد.
استاندار یزد استان یزد را یکی از قطب‌های درمانی کشور دانست و عنوان کرد: یزد از چند استان محدود کشور است که درمان در آن ارزان و کم‌قیمت است و همواره از استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و هرمزگان پذیرای هم‌وطنان است.
وی افزود: ۴۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی در اختیار استان‌های هم‌جوار است و این موارد موجب شده تا مطالبات مراکز درمانی از بیمه‌ها نیز بالا باشد، اما موضوع در خدمت‌رسانی خللی وارد نکرده است که امیدواریم تداوم داشته باشد.
زمانی قمی در پایان با اشاره به فرارسیدن بهمن‌ماه و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم با الهام از راهنمایی‌های هوشمندانه حضرت امام (ره) طاغوت را به زیر کشیدند و انقلاب را به پیروزی رسیدند و تا پای جان از این انقلاب محافظت خواهند کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا