معاون اول رییس جمهور كه به منظور افتتاح و بهره برداری از چند طرح صنعتی، معدنی و نیروگاهی وارد استان یزد شده بود،در بدو ورود به اين استان گفت: اشتغال و معیشت مردم از اولویت‌های دولت است.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،«دكتر اسحاق جهانگيري» در بدو ورود به فردگاه يزد در گفتگو با خبرنگاران مردم استان يزد را مردمي سخت كوش و پشتوانه اي عظيم براي انقلاب توصيف كرد و گفت: مردم اين استان هم در دوران پيروزي انقلاب اسلامي و هم پس از استقرار جمهوري اسلامي ايران، پشتوانه اي براي كشور بوده اند.
دكتر جهانگيري استان يزد را از كانون هاي اصلي توسعه كشور برشمرد و با بيان اينكه اين استان استعداد بينظيري در بخش معادن فلزي و غير فلزي دارد، افزود: بخش صنعت استان يزد با اتكا به بخش خصوصي از پيشرفت هاي بسيار خوبي برخوردار بوده است البته محدوديت هايي نيز نظير محدوديت منابع آب وجود دارد كه بايد براي اين مسئله فكري شود.
وي در ادامه سخنان خود با تبريك ايام دهه مبارك فجر به مردم استان يزد خاطر نشان كرد: در اين سفر چند واحد بزرگ صنعتي و نيروگاهي افتتاح خواهد شد و سپس در جلسه شوراي اداري استان، مسائل اصلي را با مديران استان مورد بررسي قرار خواهيم داد.
دكتر جهانگيري با اشاره به اينكه شهر يزد بعنوان يك اثر جهاني به ثبت رسيده است،‌ اين رويداد را يك افتخار بزرگ براي كشور دانست و با تاكيد بر اينكه بايد در اين زمينه برنامه ريزي دقيق تري داشته باشيم گفت: در اين سفر از بافت شهري يزد بازديد خواهيم كرد و اميدوارم بتوانيم براي توسعه اين مناطق برنامه ريزي كنيم.
معاون اول رييس جمهور تصريح كرد: مردم ايران بايد بدانند كه ايران يكي از كانون هاي اصلي توسعه است و علاقمندان زيادي چه در داخل كشور چه در خارج از كشور هم در بخش خصوصي و هم در بخش دولتي سرمايه گذاري در ايران را آغاز كرده اند و در همين يكي دو هفته اخير طرح هايي كه توسط رييس جمهور و معاون اول وي به بهره برداري رسيده،‌ براي يك كشور در يك دوره كوتاه افتخار آميز است.
وي ادامه داد: در همين مدت كوتاه بيش از 15 هزار ميليارد تومان طرح صنعتي فقط در 3،2 استان افتتاح شده كه البته همين شتاب در بقيه استان هاي كشور نيز وجود دارد و سرعت فعاليت در سطح كشور افزايش پيدا كرده است.
دكتر جهانگيري با بيان اينكه دغدغه هاي مختلف مردم نظير گراني، اشتغال،‌ آب و محيط زيست در دستور كار دولت قرار دارد گفت: دولت بصورت جدي به اين مسائل مي پردازد.
معاون اول رييس جمهور افزود: مسئله اشتغال‌، معيشت و رفاه مردم جزو اولويت هاي دولت است و دولت با جديت اين مسائل را پيگيري مي كند كه يكي پس از ديگري مرتفع شده و آثار آن نيز آشكار خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا